Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvis du har budgettet til det vil jeg lige slå et slag for det her, mini LED med over 1000 local dimming zoner, masser af lys i skærmen til en oplyst daglig stue og godt sort niveau om aftenen takket være mini LED dimming zoner, Adroid TV, så der er masser af apps osv osv, har det selv i dagligstuen og kan varmt anbefale det til daglig tv kigning :)
https://www.power.dk/tv-og-lyd/tv/phili ... p-1195870/
Supergris skrev: 25 feb 2022, 19:27 Nu er der jo andre end dig, der bruger et TV i hverdagen; blot fordi, du ikke mener, du kan se regnbuerne, så er der andre, der kan, og dit foto illustrerer jo netop, at de eksisterer.

Fordi jeg kommer med et indlæg, hvor jeg prøver at se mere objektivt på det, i stedet for som du, der finder næsten enhver given lejlighed til at skrive, hvordan du oplever det, og skrive noget i retning af: "at man hurtigt kan blive afhængig af deres antigenskin", som om det ikke er noget, andre producenter benytter sig af (jeg er enig i, Samsung, på deres topmodeller, har det mest effektive), men som nogle nævner ikke kommer uden minusser, og nogle finder det totalt ødelæggende for oplevelsen - jeg er dog sikker på, der findes forhold, hvor det kommer til sin ret.

Hvor vidt det er et plus eller ej kommer helt an på de forhold, TVet benyttes under, men for de fleste er det ikke nødvendigt, og mange foretrækker en glossy skærm under de fleste forhold; nogle mener regnbuer er så slemme, at de ikke kan leve med det...

Man kan altid søge på nettet og finde noget der passer ind i ens egene holdninger. Nu har jeg egen erfaring og har jo henvist til hvad flatpanels skriver om Samsungs fantastiske antigenskins skærm hvorfor læser du ikke det???????
Forstår ikke dine argumenter og synes du bare vil være uenig fair nok bliver aldrig enig med dig, beklager.

Hurtig søgning på nettet:

https://www.amazon.com/gp/customer-revi ... f=va_cr_lb

Cons:
- The anti-glare plastic filter on the TV is an absolute disaster! scratches/smudges too easily; impossible to clean/maintain; worst design/flaw of this TV

https://www.avforums.com/threads/anti-g ... e.2228167/

https://eu.community.samsung.com/t5/tv/ ... -p/1559374

Kasperkk83 skrev: 20 feb 2022, 10:18 Tak for dit svar. Så afskriver jeg q70 modellen i første omgang. Jeg tænker egentlig bare jeg holder lidt is i maven. Det gamle fjernsyn virker endnu. Jeg har ikke voldsomt travlt, men har dog besluttet at der skal ske en udskiftning. Jeg tror bare jeg holder øje med tilbudsjagten og aviserne de næste måneder og så ser vi om der dukker nogle gode tilbud op
Til trådstarter.
Så er Q95A nede under 19000 bliver næppe meget billigere, det er den bedste 4k led model der kan opdrives og med OC BOKS.
Q90 bliver måske lidt billigere lige inden den udgår, men den har ikke OC BOKSEN.
Du skal nok ikke vente alt for længe, kan pludselig være udsolgt.
[/quote]
Til trådstarter.
Så er Q95A nede under 19000 bliver næppe meget billigere, det er den bedste 4k led model der kan opdrives og med OC BOKS.
Q90 bliver måske lidt billigere lige inden den udgår, men den har ikke OC BOKSEN.
Du skal nok ikke vente alt for længe, kan pludselig være udsolgt.
[/quote]

Tak. Jeg så det godt i går. Jeg tænker jeg får det bestilt i løbet af weekeden, så må jeg se om det lever op til forventningerne. Det er lækkert med boksen også. Den passer lige ind i vores tv møbel
George1 skrev: 05 mar 2022, 13:44 Godt valg, kom gerne med lidt tilbagemeldinger når skærmen engang er på plads.
Som medlem i HIFI Klubben får du 3 års garenti måske værd at tage med, da det er gratis at blive medlem.
Ja, forhåbentlig godt valg!

Og giv lige feedback nu når der har været talt så meget om den der antirefleksbehandling. Men uanset hvad bør solen ikke blive et problem når man ser tv.

Spændende om 10 års innovation kan ses med det samme. Uanset hvad så indstil skærmen bedst muligt.
George1 skrev: 05 mar 2022, 15:32 Særdeles godt valg til det trådstarter efterspurgte, og til en god pris, . Så mon ikke det går med dette køb, selvom det er Samsung Peder D.
Ingen andre skærme sluger direkte sollys som denne.
Det kan vi håbe på. Trådstarter kender jo mærket og så ikke mere reklame i trådene for det forvirrer bare mere end det gavner.
Ha selvfølgelig er der blooming, det er teknologien. Har selv lidt men genere mig ikke, man kan minimere det ved just, men som sikkert bekendt har alle lcd blooming i mere eller mindre grad så hvis man ikke vil have blooming er der jo OLED med det guddommelige billede, men så er der mindre lys og risiko for burn in, man kan ikke få det hele.
Nå ok fair nok, mig genere det ikke,( Q90R med 480 zoner) men det kan selvfølgelig genere andre.
Ser personligt mere frem til hvad han siger til antigenskins skærmen, da visse brugere herinde er voldsomt kritiske over for den, hvilket jeg ikke forstår noget af.
Nå men lige en opdatenring herfra.

Jeg må indrømme at nærighed og bekvemmelighed vandt.
Jeg valgte at bestille et Samsung 75" Q70A 4K QLED til 11600 i elgiganten. Vi har lige siddet de sidste par timer og set fjernsyn på det gamle uden antirefleks og det har vi trodsalt brugt med glæde siden 2013. Vi har drøftet det en del gange efterhånden og konklusionen var at vi nok ikke blev lykkeligere af at bruge 7500 mere på et Q95a. Det er uden tvivl bedre, men som anført har det gamle til fulde indfriet vores ønsker til et fjernsyn. Udskiftingen er primært på grund en forældet smart del og ønsket om et større. Valget faldt på elgiganten fordi det ligger rigtigt tæt på og dejligt nemt for os.