Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kopite
Hvor stor betydning har det mht. 50 eller 100 hz. hvis vi snakker en skærmstørrelse på 43"?
Det skal bruges til en PS4 og til streaming - har kig på en Philips 43PUS7956
Af Kopite
Mange tak! Havde godt læst artiklen med da den er 12 år gammel tænkte jeg, at der nok var sket lidt siden da :)
Alternativet er et Samsung Q60
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dét der er sket siden udgivelsen af artiklen er naturligvis at plasma er dødt, men også at OLED er født. Dertil så har producenterne droppet frekvens-ræset - jeg husker faktisk ikke hvornår de stoppede med at booste disse tal - så man typisk kun skal forholde sig til panelets frekvens og ikke frekvenser relateret til interpolation og scanning backlight.
Af allo
Torben Rasmussen skrev:Dét der er sket siden udgivelsen af artiklen er naturligvis at plasma er dødt,

mit er IKKE DØDT (endnu :-) )

Torben Rasmussen skrev:Dertil så har producenterne droppet frekvens-ræset - jeg husker faktisk ikke hvornår de stoppede med at booste disse tal - så man typisk kun skal forholde sig til panelets frekvens og ikke frekvenser relateret til interpolation og scanning backlight

det var også HELT til grin at de fik lov til det...mit det hed '600Hz' - de 'glemte' blot at fortælle/oplyse om at de 600Hz var/er fordelt på 12 zoner a 50Hz...på denne måde så kan de lige så godt sælge et 32" tv som et 8460" (kommer an på hvordan man regner på det og hvor mange gange man vil plusse og gange de lodrette og vandrette tommer)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det gik faktisk først op for mig i går, at vi ikke havde sat dato på hvornår producenterne droppede ræset. Man kan nok tracke baglæns i specs og se hvor de holdt op, men mon ikke det var omtrent samme tid, som plasma forlod markedet og ikke længere kunne tirre med deres “sub-field drive”-frekvens?
Af allo
jeg har ikke set det siden plasma, så der må være noget om det (mht. tidsrammen)

af hvad jeg kan huske så var det kun Sony som havde et 200Hz tv på markedet i sin tid (ikke noget med 4x50Hz eller 2x100Hz men 200Hz skærm)