Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bendix
Det er bedre syntes jeg, men shimmering er ikke løst-de skriver i patch notes at det har højeste prioritet. Så jeg krydser fingre og har man ikke købt spillet endnu kan man ligeså godt vente hvis man spiller i performance mode
Brugeravatar
Af bendix
“sport” sluger bare for meget strøm (range anxiety)” 🤣

Det er rimelig effektivt at benytte HIGIG og justere in-game HDR til minus værdier. Det kunne være interessant hvis @Rasmus havde nogle forslag til spillets HDR indstillinger. MEN det er en kæmpe turn off at når man så kommer ud i de åbne områder så er der mosquito støj på alt bevægende græs/træer/blomster.

Skulle man prøve Elden Ring istedetfor- ved bare ikke om det er noget for mig 🤷‍♂️

Men den bliver da taget godt imod og de sammenlignsvideoer der er tyder på at det er PS5 der har markant bedst ydelse på konsoller.

Sonys VRR opdatering til 2021 TV (A80J, A90J, X90J, X95J, Z9J) udrulles gradvist i Europa mellem 2-16. marts. Der er også to andre nye funktioner i opdateringen. 2022 Sony TV supporterer VRR fra lancering.

Dvs. at alle Sony TV, hvor VRR er blevet lovet, meget snart har VRR. Så må tiden da være moden til at få VRR på PS5.
Af Alex B
Jeg kan ikke dy mig for lidt bagklogskab, men jeg troede alle os gamle gamere efterhånden havde fanget, at man ikke skal købe et spil til release. 😊

Man betaler overpris for et ufærdig produkt. Hver gang.

Selv er jeg lige startet op på Cyberpunk efter 1.5 patch og det er indtil videre en god oplevelse. Og kun 187 kr.
Af sokken
Hver gang er da vist en stor overdrivelse.
Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har købt et ufærdig spil. Tror aldrig det er sket.

Jeg læser til gengæld altid anmeldelser inden jeg køber spil og det var også på grund af anmeldelsen at jeg ikke købte Cyberpunk.

Og fordi Horizon har lidt grafik problemer vil jeg ikke kalde det et ufærdig spil
Brugeravatar
Af Naiera
Alex B skrev: 26 feb 2022, 21:52 Jeg kan ikke dy mig for lidt bagklogskab, men jeg troede alle os gamle gamere efterhånden havde fanget, at man ikke skal købe et spil til release. 😊

Selv er jeg lige startet op på Cyberpunk efter 1.5 patch og det er indtil videre en god oplevelse. Og kun 187 kr.
Jeg spillede det i 65 timer i to måneder efter det udkom og havde det rigtig sjovt.
Brugeravatar
Af TBC
Alex B skrev: 26 feb 2022, 21:52 Jeg kan ikke dy mig for lidt bagklogskab, men jeg troede alle os gamle gamere efterhånden havde fanget, at man ikke skal købe et spil til release. 😊

Jeg har det som dig. Jeg hopper også sjældent på et spil lige på release, da et par patche eller 2 gerne forbedrer det og jeg samtidig også gerne venter på et tilbud så jeg får flere spil for pengene.

Hvad angår Cyberpunk 2077, så har jeg dog faktisk haft lige det spil siden dets release, da jeg fik det som en gave fra en bekendt der havde fået det bundlet med et eller andet, men allerede selv havde det. Men jeg har faktisk ventet med at installere og spille det, da jeg venter på at jeg får en kraftig nok GPU, i forhold til det nuværende 3080 og planlægger aktuelt først at spille det engang tidligst efter at jeg har fået et [formentligt] RTX 4080 eller [næppe, men måske] et RTX 4090, hvis det da ellers er nok, da jeg er sådan lidt "no compromise" indstillet til det der med settings OG fps i et spil på en og samme tid. På konsol har man kunnet presse en lav grad af RayTraced shadows ind i 30 fps mode, men på PC udgaven er der der foruden RayTraced shadows og højere bounce grader også Ray-Traced Reflections, Ray-Traced Diffuse Illumination, Ray-Traced Global Illumination og Ray-Traced Ambient Occlusion, som tilsammen virkeligt trækker tænder ud. Og jeg kan bare IKKE spille noget der dropper ned under 60 fps og kan faktisk allerbedst lide det på den anden side af de første 80-90 fps.
Brugeravatar
Af bendix
Jeg har aldrig forudbestilt et spil før, og ja. Det da træls-men prisen er den samme for mig (digital) nu eller om et par måneder når det er fikset 😀
Af Alex B
sokken skrev: 26 feb 2022, 22:38 Hver gang er da vist en stor overdrivelse.
Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har købt et ufærdig spil. Tror aldrig det er sket.
Kom gerne med eksempler på spil fra de seneste to generationer, der ingen bug fixes eller patches har modtaget efter release. ;)

Helt fair, hvis du kan leve med de mangler HFW og andre spil har ved launch. Det vil jeg ikke tage fra dig.

Men du må erkende at når man køber spillet 6-12 måneder efter release får man et langt billigere produkt med langt færre fejl. Uanset, hvor små de fejl så måtte være.
Af Alex B
bendix skrev: 27 feb 2022, 07:02 prisen er den samme for mig (digital) nu eller om et par måneder når det er fikset
Spil kommer typisk på tilbud efter 3 måneder på PSN.

Tag forgængeren HZD som eksempel. Udgivet til 499, men på tilbud til 359 præcis 3 mdr senere.
Brugeravatar
Af bendix
Ikke Sonys egne længere. Du kan se prisudviklingen her fra launch til nu.

Feks Thushima, Returnal og Rift apart.

Men jeg forventer heller ikke det tager de 3 mdr hvis det er tilfældet at fixe performance mode. Det skader Sonys omdømme

https://platprices.com/
  • 1
  • 154
  • 155
  • 156
  • 157
  • 158
  • 236