Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JS1987
Jeg er så tæt på at købe et LG C1, men så fandt jeg ud af at strømstikket sidder fast i TV'et?

Jeg har en Mistral TV skænk, hvor der er lavet et hul til kablet, men kan da godt se det kan blive et problem, hvis stikket er for stort. Et flat stik ville kunne komme ned, men er det et rundt stik, så kan det ikke komme igennem (Se billede)

Derfor tænkte jeg om nogen ville vise det stik som følger med til sådan et LG C1 65", så jeg i første omgang kan se om det kan komme igennem, og hvis ikke så ville jeg hører om nogen har et tip - ellers skal jeg til at kigge videre efter andre TV. Laver Samsung også sådan nogle galestreger med deres strømstik?
Vedhæftede filer
IMG_0038.JPG
IMG_0038.JPG (3.17 MiB) Vist 3038 gange
Af HrJensen1
JS1987 skrev: 25 feb 2022, 20:09 Altså klippe stikket af og sætte et nyt på?
Er det holdbart, og “må” man det?
Nej, du risikerer at garantien forsvinder, også selvom der kun er to ledninger, og det ikke rigtig kan gå galt. Men det er ulovlig indgriben i produktet.

Men ang dit møbel, tror jeg også at du kan tage rammen i hullet op - det giver lige det sidste, så du kan få et af LG's strømstik igennem uden problemer. Tror faktisk også du kan kante den igennem uden at pille den op, så vidt jeg husker
Af allo
3 muligheder:

- man kan altid skære 2mm. (blot et tilfældigt tal) af begge sider af stikket med en kniv (det har intet med garantien at gøre)

- sætte en kort/lang (hvad du end har brug for) forlængerledning med et fladt stik som kan gå igennem hullet

- skær et par mm af bagepladen på dit møbel

og that's it...
Senest rettet af allo 25 feb 2022, 20:52, rettet i alt 1 gang.
Af lennon
Hr Jensen_ Har du erfaring/dokumentation for at garatien i så fald forsvinder ? Hvilket jo forekommer fuldstændigt sort ! En stikprop må sateme da ikke være afgørende for et TV køb . . !
På mit eget Sony OLED er strømkablet så vidt jeg husker et såkaldt apparatstik , altså med en hunstik, som er aftageligt på TV delen . Og defor kan erstattes med et vilkårligt brugbart efter eget valg - og event genmonteres hvis nødvendigt i forb m garanti rep .
Af JS1987
@Hr Jensen
Syntes heller ikke jeg har lyst til at klippe i kablet på et helt nyt TV, tænker også det samme at der kan blive bøvl med garantien, hvis der nu skulle blive noget senere hen. Jeg har prøvet at rykke lidt i rammen, havde nemlig også tanken at det kunne give lidt mere plads - men det virker ikke som om, at den ramme er lavet til at blive taget af. Det virker heller ikke som at det vil give specielt mere plads, da der er "træ" lige under rammekanten. Har du et LG C1 tv ?

@Allo
Forlænger kablet kunne blive løsningen, men arh hvor er det irriterende at jeg ikke kan få samlet det hele inde i skabet. Der er huller til kabler bag på, men skænken står helt op af væggen, så der er ikke plads til at der kan komme ledning ned imellem, ikke uden af der vil komme et mellemrum.

Jeg fandt det her "hack" er der nogen der kender noget til det, eller skal man holde sig fra det? Det er godt godt nok ikke C1, men alligevel.
https://www.avforums.com/threads/hack-y ... e.2045939/

...og bortset fra det, hvad pokker har LG gang i med den her løsning. Alle andre har da strøm kabler som kan skiftes ud. Har lige tilsluttet et 5 meter langt kabel til mit Samsung TV i soveværelset, så jeg kunne skjule ledningen rundt langs væggen og ind under sengen.
Brugeravatar
Af bbplayer
Mit C1 har rundt stik, dog vinklet, hvis det hjælper.

Du kan også afhjælpe det, ved at sætte en lille forlænger ledning på, f.eks 50cm, og så er stikket på forlænger oftest fladt, i hvert fald her :)
Af JS1987
Jeg undersøgte hvordan og hvorledes med garantien hvis man ændrer stikket, og El Mutanten ville ikke rører ved det, hvis man klipper stikket af og monterer et nyt. Hm. Det stik som sad på ville ikke kunne komme igennem, så endte med at sadle helt om, og købe Samsung QN95 Neo QLED 65” med sådan en OneBox, og der er ingen problemer med at få det stik igennem. Virkelig lækkert TV ellers.

Men tak for hjælpen og tips alle sammen.
Af PeterD
JS1987 skrev: 26 feb 2022, 19:38 Jeg undersøgte hvordan og hvorledes med garantien hvis man ændrer stikket, og El Mutanten ville ikke rører ved det, hvis man klipper stikket af og monterer et nyt. Hm. Det stik som sad på ville ikke kunne komme igennem, så endte med at sadle helt om, og købe Samsung QN95 Neo QLED 65” med sådan en OneBox, og der er ingen problemer med at få det stik igennem. Virkelig lækkert TV ellers.

Men tak for hjælpen og tips alle sammen.
Ja.

Fedt nok af Elgiganten... Så får selvfølgelig lige solgt et Samsung LCD tv.

Værsgo:

https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1285931399

Ha! Hvorfor overrasker det mig ikke det mindste... O_O.

Hvad skulle de 2 firmaer dog gøre, hvis de ikke havde hinanden? Man kommer ind og går næsten altid ud med et Samsung produkt. (Det er realiteterne, så ingen grund til at være negativ over min kommentar)

Spøg til side. Det er godt det virker og hvis du indstiller det rigtigt, kan du få mange gode timer foran det, men måske er det noget nogle vil præsenterer for LG og andre producenter for firmaerne skal da levere de strømstik kunderne syntes bedst om og kan bruge så de ikke får problemer.