Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Skal til at købe men kan ikke vælge...

Kan godt lide de mange roser om PX - men kan også godt lide ekstra funktioner på W3000 - TDC kort direkte i Tv, PIP PAP mm

Har kabeltv TDC - hvorfor det vil være en fordel at kunne stoppe TDC kort direkte i tv - men ved ikke om hvor stor betydning det har.

Er der nogen der har kombinationen TDC pana / sony - og som kan indvi mig i fordele ulemper ?

Nogen der kan fortælle om erfaringer med Pana PX80 på TDC-kabel analog signal?
Af TYBO
Px80 skulle have en kanon analog tuner.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Uanset hvad, så har en digital tuner adskillige fordele ift. en analog. Det er muligt at Panasonics er god, men det havde været at foretrække hvis der også var DVB-C tuner i.

Med det sagt, så er PX80 dog et ret godt TV, der generelt vil være bedre end W3000 til de fleste formål. Om det kan formå at få et ligeså godt signal ud af den analoge tuner, som W3000 kan med den digitale, kommer i høj grad an på kvaliteten af dit signal.
SBI skrev:Hej

Skal til at købe men kan ikke vælge...

Kan godt lide de mange roser om PX - men kan også godt lide ekstra funktioner på W3000 - TDC kort direkte i Tv, PIP PAP mm

Har kabeltv TDC - hvorfor det vil være en fordel at kunne stoppe TDC kort direkte i tv - men ved ikke om hvor stor betydning det har.

Er der nogen der har kombinationen TDC pana / sony - og som kan indvi mig i fordele ulemper ?

Nogen der kan fortælle om erfaringer med Pana PX80 på TDC-kabel analog signal?
Jeg har ikke netop den kombination, men jeg har 40V3000 og YouSee, og det spiller (Når man vælger det korrekte CA modul)

Jeg bruger selv dette, og det fungere 100%:
http://www.befro.dk/shop/viaccess-4-ca-2212p.html

PX80'erne får super meget ros, men som de Yakken nævner, så kommer det meget an på hvad du skal bruge TV'et til. Jeg er meget imponeret over hvor "immun" mit V3000 er overfor lys, jeg har en stue med vinduer fra gulv til loft, og TV'et er på væggen ud til vinduespartiet (Ca 1,5m fra) og selvom der er høj solskin er det stadig muligt at se TV, det kunne jeg ikke med mit gamle plasma TV, der var så meget genskin at jeg måtte rulle for før det var til at se noget som helst.
noel.dk skrev:
SBI skrev:Hej

Jeg har ikke netop den kombination, men jeg har 40V3000 og YouSee, og det spiller (Når man vælger det korrekte CA modul)
Kræves der specielt abbonement hos YouSee for at se flere kanaler med CA modulet (dvs. mere end blot DR1/2 og TV2)?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du skal betale for selve kabel-TV pakken hver måned og derudover betale en kortafgift for det digitale kort der skal bruges for at modtage de digitale signaler.