Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MRP9000
Hej allesammen

Jeg står med en kammerat som vil ud og invester i nyt tv, dog er vi i tvivl hvilket han skal gå efter.

Hans krav er at det er 75 tommer og det skal være LG. Budget ligger på 10.000 - 15.000 kr, så
Oled er udelukket, hvilket jeg ellers havde anbefalet ham. Men hvilken LG skærm kan levere et nogenlunde billede i 75” til de omkring 15.000 kr ?
Af MRP9000
Har forklaret ham det. Dog vil han have LG. Så min personlige holdning er os Samsung hvis det LCD. Men da han sværger til LG er jeg bare nysgerrig i at høre hvilket LG der giver bedste billede.
Af PeterD
MRP9000 skrev: 18 feb 2022, 15:41 Har forklaret ham det. Dog vil han have LG. Så min personlige holdning er os Samsung hvis det LCD. Men da han sværger til LG er jeg bare nysgerrig i at høre hvilket LG der giver bedste billede.
Ja. Umiddelbart ville Sony, Panasonic, Phliilips TCL osv. også være fine valg, men LG kan vel også levere et eller andet. De er vel gode på IPS skærme.
Af Supergris
Jeg er enig i, at LG LCD ikke er i samme klasse som konkurrenterne, men, hvis det alligevel ender med et LG LCD-TV, så hold øje med priserne, da der ret ofte køres tilbud på nogle modeller.
LG NANO91 i 75" var eksempelvis nede i 9000 kr. hos Power for godt en uge siden, hvor det må betragtes som et OK køb til prisen...
Af PeterD
George1 skrev:Nej LG kan ej anbefales, har endnu ikke set et LG LCD der var godt , kig efter Samsung eller Sony.
Panasonic er også oppe sammen med de 2 nævnte. TCL og Hisense er også bedre end de fleste og jo ikke deres skyld at butikkerne overser mærker som giver meget kvalitet for pengene.