Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kjeldbjerg
Hvad tænker folk herinde om nedenstående svar fra Føniks computer vedr. deres høje pris (6.895) på Ps5?

Jeg troede egentlig at prisen var ret låst fra Sony/deres danske distributør, i forhold til deres vejl. udsalgspris.

"Hej venner 🙂

Dejligt at se folk er opmærksomme på vores såkaldte verdenssituation. (mangel på mikrochips)

Vi ved ikke om det er noget i endnu ikke har opdaget, men der er utrolig stor mangel på mikrochips til ligne produkt og derfor er priserne steget helt i top.
Det er ikke kun for dig/jer som forbruger men også os som firma, det er ikke sådan at vi tjener FEDT på dette produkt, nej vi har faktisk mindre fortjeneste på produktet end hvad vi normalt har.
Men hvis vi ønsker at sælge noget, så må vi bide i det sure æble og det kommer forbrugerne også til.
Vi forstår godt alle frustrationer for vi bliver som sagt ramt af det samme hos os, som gør at alt er dyre og derved lavere fortjeneste for os.

Men hvorfor tjener vi mindre og hvordan hænger alt sammen?

Det er sådan at når der er mangel varer, så vælger dem som laver produkterne at prissætte ting højere, det gør at alt fragt og logistik også stiger i pris, udbud og efterspørgsel, hænger ret godt sammen her.

Det kan nemt ske at vi har glemt noget her i farten, men en lille forklaring som vi håber i kan forstå, var vel på sin plads 😉

PS. vi har næsten udsolgt af overstående playstation 5 ✅"
Brugeravatar
Af TBC
Kjeldbjerg skrev: 15 feb 2022, 22:17 Hvad tænker folk herinde om nedenstående svar fra Føniks computer vedr. deres høje pris (6.895) på Ps5?
At alt er relativt. Det er naturligvis irriterende, men Chip og forsyningskrisen, som også benævnes taget i betragtning, er det jo faktisk ikke grelt.

Tag til sammenligning prisen på et RTX 3080. Mit eget kort, ville under normale markedsomstændigheder i dag have kostet under 6000 kr, måske ligefrem nede omkring 5000, her snart to år efter udgivelsen. Men for folk der vil ind på dét marked, ligger prisen d.d. stadig oftest til 14-15000 kr den dag i dag, og så sent som i sommers var det oppe og koste omkring 28000 kr ;;) ...Se SÅ begynder det virkeligt at blive både uforskammet og grelt! !:(

Så summa summarum: Gider man ikke at vente og vente og vente noget mere, men hører man til dem der bare skal og vil have en PS5 NU, så ville jeg da bestemt bare sørge for at slå til mens chancen er der! ...Også selv om det da ER irriterende at man ikke kan få elektronik til vejledende udsalgspriser for tiden. :((
Brugeravatar
Af bendix
Det lyder ihvertfald ikke til at Føniks køber hos Nordisk film men køber fra andre firmaer der har en højere udsalgspris. Jeg blev ringet op af Proshop i sidste uge, som havde en PS5, 1.5 år efter bestilling. Jeg skulle dog også betale ekstra 2.000 kr men da jeg har en i forvejen takkede jeg nej og beholdte min plads i køen. Men det lyder helller ikke til at Proshop køber fra danske importører.
Af Henxian
DanielPT skrev: 15 feb 2022, 12:39 Jeg ringede til elgiganten de matchede Coolshop og gav fragt fri på mit Horizon. Glæder mig!
Hvad gav du for spillet ?
Jeg kan se at Coolshop har det til 499 og Elgiganten har det til 399, som en ps4 version, hvor du får ps5 version med.
Af Henxian
bendix skrev: 11 feb 2022, 19:39 Husk at der er gratis opgradering til PS5 versionen på PSN store til 519kr. Jeg afventer også lige anmeldelser men det er nok det næste spil jeg skal have fat i. Og så Forspoken og måske AC Valhalla Ragnarok. Nogle andre forslag?
Elgiganten har det til 399

Link: https://www.elgiganten.dk/product/gamin ... ion/357898
Senest rettet af Henxian 16 feb 2022, 20:29, rettet i alt 1 gang.
Af sokken
Jeg har købt horizon på psn store. Det er ps4 version men skal spille den på ps5
Kan man downloade den torsdag så man er klar til spille fredag?
Af KimLarsen
Det er vel kun versionen fra PSN store der er gratis opdatering på, det ville da være ret tosset at det også skulle gælde disk udgaven.
Coolshop har prisgaranti på PS5 udgaven.
Af DFK1990
Jeg købte spillet på PSN storen for at være sikker. Gider ikke og stå i en lorte situation, når jeg har set så meget frem til det.

På Elgigantens hjemmeside skriver de dog at man kan opgradere gratis til PS5 versionen og dermed burde PS5 grafikken og features også være der, men det har bare været meget uklart. https://www.elgiganten.dk/product/gamin ... ion/357898

Sony var ude og sige for lang tid siden at indenfor det første år efter release af PS5 (launch window) vil alle Cross gen spil kunne opgraderes til PS5 version gratis.. Men fordi Horizon 2 fik udskudt release og kom efter launch window så sagde Sony at det ville koste ekstra. Det blev fans pænt pissed over og Sony trak i land. Nok derfor der har været så meget tvivl om det hele og fordi de hoveder (Sony/spil producent) ikke bare kan skrive klart hvad fanden en PS5 upgrade er.
Brugeravatar
Af bendix
Jeg har også forudbestil PS4 versionen via PSN app, og det ser ud til at vi først kan downloade PS5 versionen efter release og ikke før.

Jeg fandt dog denne presse meddelsomme fra Sony om disk versionen, det lader til disk versionen godt kan opgraderes gratis?

https://blog.playstation.com/2021/09/04 ... ailed/amp/
Vedhæftede filer
B3F141F7-C350-44EC-BE24-48881DB51C15.jpeg
B3F141F7-C350-44EC-BE24-48881DB51C15.jpeg (304.7 KiB) Vist 1392 gange
  • 1
  • 151
  • 152
  • 153
  • 154
  • 155
  • 236