Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af petrucci
Hej allesammen.

Jeg er i den situation, at jeg skal flytte, og derfor skal jeg også have mig et fladskærms-tv.

Jeg har kigget på disse to

Samsung LE32R86BD

Toshiba 32C3500P

men måske overser jeg nogle modeller/mærker.

Prisen må ikke være meget over 5.000 kr.

Det skal bruges til tv, og så skal jeg se film fra min computer derpå.

Jeg skal lige sige, at jeg har søgt på forummet og fundet nogle lignende emner, men jeg ved ikke helt om de svar der er i trådene lige præcis omfatter mine behov, så hvis I kan hjælpe mig, vil jeg være glad.

På forhånd tak.
Af noel.dk
petrucci skrev:Hej allesammen.

Jeg er i den situation, at jeg skal flytte, og derfor skal jeg også have mig et fladskærms-tv.

Jeg har kigget på disse to

Samsung LE32R86BD

Toshiba 32C3500P

men måske overser jeg nogle modeller/mærker.

Prisen må ikke være meget over 5.000 kr.

Det skal bruges til tv, og så skal jeg se film fra min computer derpå.

Jeg skal lige sige, at jeg har søgt på forummet og fundet nogle lignende emner, men jeg ved ikke helt om de svar der er i trådene lige præcis omfatter mine behov, så hvis I kan hjælpe mig, vil jeg være glad.

På forhånd tak.
Jeg ville snuppe Toshiba'en, det er stadig det bedste TV i 5000,- klassen.

Fint analog billede, go' lyd og nem at bruge.
Af petrucci
Tak for svaret. Er det ikke at foretrække at købe et tv med digital tuner? Eller er det bare noget man køber ved siden af senere, hvis man får brug for det (og gør man det!?)?
Af petrucci
Nu har jeg så læst lidt rundt omkring, og jeg kan se, at den digitale tuner der er i Samsungen er DVB-T.

Kan det passe, at den tuner ikke kan bruges til noget, når det er kabel-tv jeg skal modtage? Skal den digitale tuner da være en DVB-C, hvis den skal være brugbar til digitalt kabel-tv?
Af TYBO
En digital tuner er ikke så meget værd når vi begynder at modtage HD signaler...så skal du aligevel have en extern tuner.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, en DVB-T tuner kan ikke bruges til kabel-TV. Den kan KUN benyttes til at modtage signaler via en stueantenne. Hvis du vil dekode DVB-C signaler, skal du have en ekstern boks. Du kan stadig se kabel-TV med den anden tuner TV'et har indbygget (der er altid en analog PAL tuner indbygget), men det vil bare ikke være digitalt.
Af petrucci
Hmm... det ser sgu ud til at jeg vil spare lidt mere op of gå efter et Sony KDL-32D3000 i stedet så...

MEN, hvad med problematikken omkring mpeg-2 og mpeg-4? Medfører det blot at man skal have en ekstra box, når der skiftes til mpeg-4? I så fald er det da til at leve med...

Og ligger det fast, hvornår der skiftes?
Af noel.dk
petrucci skrev:Hmm... det ser sgu ud til at jeg vil spare lidt mere op of gå efter et Sony KDL-32D3000 i stedet så...

MEN, hvad med problematikken omkring mpeg-2 og mpeg-4? Medfører det blot at man skal have en ekstra box, når der skiftes til mpeg-4? I så fald er det da til at leve med...

Og ligger det fast, hvornår der skiftes?
Såfremt du ønsker D3000'eren skal du nok ikke spare sammen ret meget længere :) Den er ved at have et godt stykke tid på bagen, så tvivler på den er på markedet ret meget længere (Dog ikke noget jeg har en konkret dato på)

Den indbygegde DVB-C tuner i D3000'eren kan du bruge med ex. YouSee, men det kræver at du køber et programkort samt et Viaccess CA modul. Du vil så kunne se alle tilgængelige kanaler i din programpakke, digitalt. Men du vil ikke kunne se HD kanaler, her skal du have en ekstern boks, som fra YouSee pt. er en Samsung boks.