Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg oplever de interne højttalere i C1, afspille lyd, som om lyd kommer ud gennem en boks, super uklar.

Jeg har forsøgt med EQU profilen af justere det til men det hjælper kun så begrænset som det nu er.

Fandt ud af jeg havde glemt plastik på bagsiden af panelet, og så tænker jeg, sidder der plastik på den nederste del, som jeg dog ikke kan komme til nu på væggen, som gør lyden er så ringe? Det kunne tænkes af plastik spærrer for højttaler og derfor lyder det dårligt?

Andre som har problemet og checket bagsiden?
Senest rettet af bbplayer 12 feb 2022, 18:53, rettet i alt 1 gang.
Jeg har en Sony OLED, så jeg kan ikke hjælpe med dit problem.

Dog bør du få tvet ned og fjerne eventuel plastik på den nederste del, så du ikke øger din risiko for problemer, der ligner burnin, fordi tvet ikke kan komme af med varmen. Der er flere, der har skrevet derom, har jeg set.
Jørgensen66 skrev: 06 nov 2021, 18:54
Dog bør du få tvet ned og fjerne eventuel plastik på den nederste del, så du ikke øger din risiko for problemer, der ligner burnin, fordi tvet ikke kan komme af med varmen. Der er flere, der har skrevet derom, har jeg set.
Jeg har ingen plastik fundet med lygte og føling på bagside i bunden, så det var bare en tanke.
Så fandt jeg fejlen på intern lydhøjttalere :)

Jeg havde som noget af det første da tv blev købt, ændret tv model til G1, for at se om jeg så forskel, jeg lod det efterfølgende være, og fik aldrig rettet det tilbage.
Det synes både at kræve man retter den til C1, og en komplet nulstilling af tv.
Jeg prøvede nulstilling INDEN skift til C1, det hjalp altså ikke.
Så fra G1 -> C1 i service menu, og så en nulstilling inde i tv'ets menu.

Fik jeg noget ud af G1 indstilling ? Kun det at være super utilfreds med intern lyd, som var ødelagt.
bbplayer skrev: 12 feb 2022, 17:14 Så fandt jeg fejlen på intern lydhøjttalere :)

Jeg havde som noget af det første da tv blev købt, ændret tv model til G1, for at se om jeg så forskel, jeg lod det efterfølgende være, og fik aldrig rettet det tilbage.
Det synes både at kræve man retter den til C1, og en komplet nulstilling af tv.
Jeg prøvede nulstilling INDEN skift til C1, det hjalp altså ikke.
Så fra G1 -> C1 i service menu, og så en nulstilling inde i tv'ets menu.

Fik jeg noget ud af G1 indstilling ? Kun det at være super utilfreds med intern lyd, som var ødelagt.
Det var da ærgeligt at du ikke ramte en indstilling som gjorde tv'et troede at den var i USA og på 110V, så hele lortet brændet af...

Hvad skal du overhovedet inde i service menuen, og ændre indstillinger som du ikke har forstand på?
HrJensen1 skrev: 12 feb 2022, 22:06 Det var da ærgeligt at du ikke ramte en indstilling som gjorde tv'et troede at den var i USA og på 110V, så hele lortet brændet af...

Hvad skal du overhovedet inde i service menuen, og ændre indstillinger som du ikke har forstand på?
Som omtalt mange steder, så ville man få bedre lysstyrke i panelet, hvis man have en C1 med nyeste EVO panel, og de tests på nettet som prøvede det var sådan lidt + og - om man fik EVO kvaliteten som på G1.

Jeg så ingen forskel, og kunne ikke måle det men rettede det aldrig tilbage.

Så hvis vi nu bare forholder os til andre på nettet talte om at man bare skulle ind og ændre model fra C1 til G1, så var der altså mere i det, end billede. Så indlæser den standarder for G1, som bl.a påvirker lyd, og den var svær at komme udenom.

Når jeg ikke kunne se forskel, derimod høre en ringe lyd, så er jeg glad for årsag er fundet.

Og jo, har i mange år haft rodet med service menu, bare ikke model nr, det har jeg ikke haft behov for. Der har det være app tilgængelighed, lyd support, og andre mindre ændringer før i tiden, så det er prøvet uden at være noget så skadeligt som dette.

Bare for at du skal styre dine antagelser lidt, så kan du se denne video.
Det er da meget fint at der sidder en eller anden Youtube fætter og siger "tryk her, tryk her" men det ændrer stadig ikke på, at det er farligt at starte på.

Hvis du får chiptunet din motor, og motoren så brænder af efter nogle måneder, er der også bilfabrikker, som fraskriver sig alt garanti, fordi at det ikke lovligt med sådanne udfrakommende ændringer
HrJensen1 skrev: 13 feb 2022, 19:25 Det er da meget fint at der sidder en eller anden Youtube fætter og siger "tryk her, tryk her" men det ændrer stadig ikke på, at det er farligt at starte på.

Hvis du får chiptunet din motor, og motoren så brænder af efter nogle måneder, er der også bilfabrikker, som fraskriver sig alt garanti, fordi at det ikke lovligt med sådanne udfrakommende ændringer
Jeg er da kun glad du ikke sidder og fortæller historier på youtube, jeg ville da være træt af politi opfordringer, uvidenhed omkring hvor man ikke skal kigge hen, eller hvad man ikke burde, når videnskab og erfaring og klogskab ofte kommer af eksperimenter og forsøg, og hvor man intet satser, man intet vinder.

Så lad den nu bare ligge, din syn er ikke mit syn på at lære, og så skal du måske begrænse advarsler til andre, uden kendskab og erfaring indenfor dette område, og ikke bruge dine , varsomme skridt på glassplinter når andre gerne vil og gør det, for at videns dele med andre, enten til hjælp eller til advarsel, dit var ubegrundet og hvis du ved mere om service menu, så gå efter bolden og ikke folk bag det, så har du lært lidt der.