Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

George1 skrev: 11 feb 2022, 11:20 Det kan da godt være, men jeg kender nu kun til at man fravælger OLED og ikke kanaler.
Nu er der efterhånden solgt rigtigt mange OLED. Det er sikkert stadig de færreste ejere der er klar over problemet, eller tager hensyn .Men af dem der så tager hensyn i forhold til burn-in, ville det være oplagt at finde alternative nyheds input . .
Ja..vi er jo heldigvis forskellige. Jeg ville personligt også fravælge OLED'en. Og hvad bliver det næste så? MicroLED kan ikke så godt tåle skarpe røde farver? De kan jo ikke re-designe deres logoer hver gang der kommer ny teknologi...
Næ MicroLed er jo uorganisk så næppe noget problem.
Du har næsten perfekt sort og uendelig kontrast som OLED'er, men også lysstyrke og skærm indbrændingsfri som QLED'er.
Ingen tvivl om det er fremtiden, bare et spørgsmål om hvornår de kommer langt nok ned i pris og måske også størrelse.
Jeg tror så SLET ikke på en fremtid for micro-led i nær fremtid (10år) - men måske jeg tar fejl . .
Som burn-in verdenen ser ud lige PT, så kan begrænsningen/fravalget af TV2News for mange entusiaster være et let valg, i forhold til gevinsten ved overall billedkvalitet . .
Der er ikke nogen der snakker nær fremtid ang. MicroLed.
Men QD OLED kommer jo og skulle ikke være så følsom overfor burn in, måske det bliver noget for mig, vil ikke røre OLED med en ildtang også selvom det er højt værdsat herinde, ved ikke om jeg husker forkert men algoritme lys dæmpning som ikke kunne slåes fra ??
Er klar over det sikkert ikke genere OLED folket og det er bare godt.
QD OLED er afgjort en længe ventet spiller på markedet. Jeg tror så teknologien først og fremmest skal sælges på overall billedkvalitet ( lysoutput) , og eventuelle design fordele. I første omgang kan QD OLED i hvert fald næppe konkurrere på pris .Og mht burn-in risikoen, så er der jo tydeligvis nogle(?) millioner OLED ejere, som ikke er specielt bekymrede for dette . .
George1 skrev: 11 feb 2022, 20:01 Næ MicroLed er jo uorganisk så næppe noget problem.
Du har næsten perfekt sort og uendelig kontrast som OLED'er, men også lysstyrke og skærm indbrændingsfri som QLED'er.
Ingen tvivl om det er fremtiden, bare et spørgsmål om hvornår de kommer langt nok ned i pris og måske også størrelse.
Nej nej...tror da heller ikke umiddelbart der er den slags problemer med microLED, men var bare et made up eksempel i forhold til at tv kanalerne jo ikke kan gå og tilrette deres logoer hver gang der kommer en ny teknologi.
Rasmus Larsen skrev: 24 jan 2022, 14:29 Det gælder alle panelerne. Jeg fik en tilbagemelding fra en af de store TV-producenter for nylig, som efterhånden modtager meget få klagesager om burn-in. Deres påstand naturligvis – jeg så ikke tallene.

Risikoen var noget større på de første generationer af OLED-panelerne. Det tror jeg efterhånden alle involverede producenter er klar til at erkende.
Til Rasmus Larsen, når du nu havde kontakt med en af producenterne, hvor de udtaler sig om burnin, hvorfor spurgte du ikke ind til hvordan de afhjælper kunderne i de sager hvor der er burnin? Eller om det er acceptabelt at et 3-4 år gammelt TV er bras trods en pris på 20-30.000,-?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11