Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Artemorteus
jeg leder efter et tv helst nanocell & 65" som jeg kan afspille mine streamings tjenester & plex på, ved godt man kan kombinere det med nvidea shield eller ps, men da jeg ikke har brug for de ekstra ting der kommer med nvidea/ps vil jeg heller bruge pengene på tv med en kraftig nok processer der kan klare opgaven.
Af bromberg
Jeg “gør” det samme, da jeg gerne vil bruge min Remote optimalt og familien alt andet lige har det nemmest på den måde.
MEN det er nok et stakket frist, for de fleste platforme blir sgu bare langsomme alt for hurtigt.
Personligt har webos (lg) flere af de tjeneste vi bruger i huset, men det er nok en smagssag.

De tv der har Android synes umiddelbart at have en længere levetid med den indbyggede smartdel, da den opdateres.

Jeg har et oled C1 og beoremote og det er bestemt ikke flydende som på apple tv, men bestemt acceptabelt.
Om 2-3 år bruger jeg nok ikke smartdelen på tv længere.
Jeg har et ældre b6 oled og stå og det er håbløst langsomt
Brugeravatar
Af hans123
du vil altid løbe ind i sløve eller dårlige app på tv platforme.

men en ekstra boks f.eks appletv bliver ved at virke skønt i mange år.

den betjenes jo nemt med den originale remote
Af Artemorteus
ja ved godt jeg kan få tvbox men det er netop det jeg vil undgå, men der må være tv med kraftige processer på markedet, men ikke nemt at finde ud af det, da det typisk er deres egne chip så som TCL's AIP Q2.0 ingen ide om den er i stand til at afspille plex :-)
Brugeravatar
Af edinger
Jeg lægger mig i slipstrømmen af de øvrige.

Jeg har netop investeret i et nyt Sony TV. Og selvom det faktisk har tilnærmelsesvis den samme streaming-interface som min dongle, "Chromecast med Google TV", er det fortsat min dongle, jeg benytter.

Donglen såvel som min YouSee-boks kører på hver sin separate HDMI-indgang: donglen via receiveren og YouSee-boksen via TV'et.

TV'et fungerer udelukkende som en monitor.
Af Artemorteus
det er korrekt at den gammeldags holdning er en box, & den var også rigtigt der vi skiftede fra analog til digital tv, men læst flere test nu bl.a. "alt om data" der viser de kraftige processer der kommer i de nyt tv ikke hjælper meget på billede siden men mere på app siden, kender ikke appel box, har en nvidia shield som jeg ikke bruger, da den vil for meget så den gør alt skod, det gør tv ikke, har ledt efter test af tv mærker processor, men kan ikke finde nogen, vis nogen har et link ville der hjælpe en del :-)
Brugeravatar
Af edinger
Hovedgrunden til, at jeg ønsker at skille tingene ad, er, at jeg foretrækker at se flow-tv med lyd via de indbyggede højttalere, mens jeg på app-delen, Netflix, HBO mv., kører lyden ud via stereoanlægget for optimal indlevelse.

Min dongle kører derfor på sin egen HDMI-indgang på receiveren, som så er forbundet til TV'et via eARC.

Men hvorfor så ikke bare køre lyden fra TV'et ud via receiveren (via eARC)?

Jo, min oplevelse er desværre, at så snart jeg kører lyden via receiveren, så forsvinder lyden i TV'ets indbyggede højttalere. Det er enten/eller, men ikke begge dele. Og det irriterer mig. Ellers kunne jeg også godt være tilbøjelig til at benytte de indbyggede apps. Det ville da, alt andet lige, være lettere.