Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Falcon
Jeg kan ikke udtale mig om kvaliteten af Samsungs the Frame TV, men noget der tiltaler mig ved den er at alle udtag og stiks, er samlet i en boks som man evt. kan gemme i et møbel, bag sofaenb eller whatever.
Ved væghængte TV, uanset mærke, er det jo mange gange et problem at komme til at skifte, eller tilføje enheder bagpå, så Samsungs løsning, synes JEG, er genialt.
Er det muligt på nogen måde at lave noget tilsvarende på f.eks LG, Sony, Phillips etc. TV, altså et' hoved kabel til en boks og slippe for kabel roderi og besværlig tilgang bagpå?
Næ ikke umiddelbart, the Frame er da ok, men du skal op I Samsung Neo bagbelyst med zoneopdeling med OC BOKS, så får du et billede der sparker røv.
Hvis du er mere til OLED er der jo denne her.
LG OLED Gallery Design TV
Som sagt er det ikke kvaliteten eller hvilket TV man bør købe, blot om det er muligt at lave samme system på andre TV,men det kan jeg så forstå det ikke er. Man kan blot håbe at andre producenter ser fordelen i en ekstern box som Samsung har gjort.
Det er vi nogle der har efterlyst i rigtig mange år, og selvfølgelig er det muligt at lave, men omkostninger skal jo stå mål med mersalg, det må man så have vurderet at det ikke gør pt.
Falcon skrev: 08 feb 2022, 14:55 Som sagt er det ikke kvaliteten eller hvilket TV man bør købe, blot om det er muligt at lave samme system på andre TV,men det kan jeg så forstå det ikke er. Man kan blot håbe at andre producenter ser fordelen i en ekstern box som Samsung har gjort.
Ok men som jeg læste dit spørgsmål var det om du selv kunne lave det.
Du kan jo tilføje en surroundreceiver, som du så kan tilslutte dine eksterne enheder; samtidig vil du kunne opnå en lydkvalitet, hvor den øvre grænse bestemmes af akustikken i dit rum og det budget, du giver dig selv...
George1 skrev: 08 feb 2022, 15:17
Falcon skrev: 08 feb 2022, 14:55 Som sagt er det ikke kvaliteten eller hvilket TV man bør købe, blot om det er muligt at lave samme system på andre TV,men det kan jeg så forstå det ikke er. Man kan blot håbe at andre producenter ser fordelen i en ekstern box som Samsung har gjort.
Ok men som jeg læste dit spørgsmål var det om du selv kunne lave det.
Nej, jeg kan overhovedt ikke lave sådan noget, var blot nysgerrig efter om der fandtes noget i den retning fra andre fabrikanter. Men det ser ud til at på nuværende tidspunkt er Samsung the Frame, det eneste på markedet, der har avet det. Vi må så håbe at andre for øjnene op for fordelen ved en ekstern box.
Supergris skrev: 08 feb 2022, 15:51 Du kan jo tilføje en surroundreceiver, som du så kan tilslutte dine eksterne enheder; samtidig vil du kunne opnå en lydkvalitet, hvor den øvre grænse bestemmes af akustikken i dit rum og det budget, du giver dig selv...
Vil du uddybe lidt hvad du mener med en soundreceiver kan gøre det? Det er vel kun lyd man bruger den til, og ikke hvis man vil tilslutte ekstra ting såsom Apple TV, X-box etc. etc. via HDMI eller USB?
Du kan bruge HDMI-ARC og koble alle dine enheder til receiveren i stedet, så får du næsten samme løsning som med OC-boks. Der skal dog både strøm og ét HDMI-kabel op i TV, så du får dobbelt op på kablerne.