Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Spoxy
Selv om Airport Express er udgået, får den stadig opdateringer. Det er derfor, den nu understøtter Airplay 2, selv om den var født med Airplay.
Dine Beolab 8002 har linieindgang, så du kan godt tilslutte Airport Express direkte til højttalerne.
Det er den absolut billigste måde at få adgang til Airplay 2.
Af Gobbe
Hej Pan
Jeg hælder nok mest til løsningen med en "Hall Wifi streamer" men hvad gør jeg hvis jeg ønsker at beholde min Beosound 9000.
Kan jeg så tilslutte Hall wifi streameren til min Beosound 9000 ?
Hvad kan jeg med en B&O Core ?.
Mvh
Gobbe
Af PerD
Jeg har nu fået en ny Hall Wifi streamer, der er præcis så meget tomgangsstøj som den anden, har snakket Med Ulrik der fremstiller dem, men ikke rigtig fået et svar.
Har prøvet dem på 2 forskellige setup og samme sus/ støj, det er virkelig et partykiller af et ellers på papiret godt produkt.
Hvad er der af alternativer der ikke koster en bondegård ?
Er Almando multiplay decoder 2 pengene værd ? Så er der også mulighed for surround.
Og er den støjfri ?😉
@Gobbe
Hvis det er en Hall-streamer, du ønsker, bestiller du den bare med et passende RJ45/PL-kabel -> 5-pin/DIN, som så tilsluttes Aux-indgangen på din BS9000.

Core’n har den fordel, at den kan styres med en Beoremote One/BT, en Essence Remote, B&O’s app (som er bedre end Hall-streamerens imo). Har du planer om yderligere B&O NL/NetworkLink/B&O multiroom-enheder, så er Core’n absolut at foretrække.

Hvis du blot vil bruge én enhed med Airplay og med Spotify Connect er Hall-dimsen fin.
Teoretisk kan du - hvis højtalerne er placeret korrekt - benytte Hall’ens HDMI-indgang til at få lyd fra et non-B&O-tv over i BS9000….og ud i dets højtalere.

@PerD
De Hall-streamere, jeg har haft fingrene i, har ikke haft de problemer.

MM
@PerD. Måske bør du finde ud af om du har elektrisk støj i dit hjemmemiljø.

Støj kan komme ind i et signalkabel. Elektrisk støj opstår eller overføres
til et signalkabelsystem på følgende fire måder: - Tryk her.

PS. Jeg beskrev tidligere problemer med mit B&O grej hvis jeg
etabeleres jordforbindelse, bare til et min Oppo BluRay afspiller.
:D Problematisk som forventet.

Millemis har nok en løsning på hvordan man monterer en PowerLink indgang
på et tv af den type folk ønsker. Så Lip synkronisering ikke bliver nødvendig.

Billede
Konverterering fra analog til digital A/D tager 149ms. Forsinkelsen stilles med dip switch
på delay boksen. Den anden vej fra digital til analog D/A tager det typisk 50ms.
Hvis man lytter til en NetLink kilde som også bliver distribueret til Masterlink systemet,
er det nødvendigt at forsinke lyden på NetLink kilden. Hvis der er behov for at forsinke
NetLink lyden, gøres dette direkte i menuen i NetLink produktet.
Interesserede kunne jo starte med at læse her:
https://bangolufsenassistentgohe.blob.c ... _guide.pdf

Dansk fra side 11 :D

Hvis man læser om ‘presets’ i forbindelse med Powerlink-tilslutning til et Beovision, forstår man nok, hvorfor det ikke giver nogen mening at ville ‘ montere en PowerLink indgang
på et tv af den type folk ønsker
’.
Hint…..læs om brugen af ‘presets’ i manualen til B&O’s BSys4-baserede/Sound Center-baserede tv-løsninger.

MM
Millemis skrev: 05 feb 2022, 00:11 Interesserede kunne jo starte med at læse her:
https://bangolufsenassistentgohe.blob.c ... _guide.pdf

MM
Som jeg ser det, kan det ikke lade sig gøre at anvende BeoLab 28 til et
almindeligt LG Oled TV.

B&O skriver: Under den første opsætning skal du sørge for, at produktet
er forbundet til et netværk, og at softwaren er opdateret, før højttalerne
forbindes til Bang & Olufsen-fjernsynet. - Højttaler-preset: Højttaler-presets
bruges til at opsætte højttalergrupper, når Beolab 28 er forbundet til et
Bang & Olufsen-fjernsyn.

Millemis går nu op på sit trappe repo kontor, og laver en faktuel tegning.

Billede
Hvor vi kan se hvordan BeoLab 28 tilsluttes et LG OLED TV.
MM - En tegning siger mere end ord. :)
Jeg sætter dog min lid til Peter Pan’s evner, når det drejer sig om Paint og andre tegnerier.

Og det var jo også ham, der blev nævnt, da stof skrev om det på den Flatpanels-tråd.
Der stod:
Prøv evt at spørg @Peter Pan inde i tråden "Er du til B&O - men ikke 100%."
Han virker til at have meget styr på de forskellige B&O produkter og laver ofte opslag omkring tilslutning af diverse højtaler mm.
.

Hint - det her drejer sig vist om mere end blot et par kabelforbindelser…..i en ‘faktuel tegning

MM
Peter Pan skrev: 05 feb 2022, 10:13 @ Millemis. Mit bud er - Som jeg ser det, kan det ikke lade
sig gøre at anvende BeoLab 28 til et almindeligt LG Oled TV.

Så nu falder dine B&O aktier yderligt - Click here hvis du
eller andre ikke er istand til at ændre mit bud. :((
Jeg er nu ret sikkert på, at ‘dit bud’ ikke har nogen som helst indflydelse på ‘mine B&O aktier’.
Derimod er jeg sikker på, at en video som denne
https://youtu.be/STrFEJHFqhs kunne have det.

Andrew Robinson benyttede et AppleTV/Airplay til at forbinde hans tv med BL28’erne.

MM
  • 1
  • 240
  • 241
  • 242
  • 243
  • 244
  • 333