Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej, har et LG PZ950W plasma tv (2011) som jeg har været rigtig glad for. Men tv'et er begyndt at slukke kort tid efter det er blevet tændt (tidsintival kan varierer alt fra få sek. til minutter) Når tv'et bliver tændt igen sker det sammen nogle gange (alt mellem 1-10 gange) og herefter virker tv'et som det skal, når det ligesom er "løbet i gang". Overvejer at købe et nyt men vil lige give det et skud herinde, hvis der nu er én som har erfaring med et "hack" - er ikke tilhænger af blot at smide ud men tænker samtidig at en rep. nok bliver for dyr set ift. tv'et alder/værdi. pft.
sikkert noget kondensator skift i strømforsyningen .

Du kan søge lidt efter det på nettet, meget elekronik ender sådan.

Skal du betale nogen for det er det nok dyrt. men kan du selv styre en loddekolbe er der billige forsøg.
Af lennon
Tænker også det nok er over and out . Så vidt jeg husker var LG’s plasma i bedste fald i mellemligaen . I så fald vil du blive blæst bagover af kvalitetsforskellen, hvis du smider ca samme beløb i 2022 til et nyt 65”. Måske du oven i købet henter lidt hjem på miljø/elregningen .
Af allo
lennon skrev:Tænker også det nok er over and out . Så vidt jeg husker var LG’s plasma i bedste fald i mellemligaen . I så fald vil du blive blæst bagover af kvalitetsforskellen, hvis du smider ca samme beløb i 2022 til et nyt 65”. Måske du oven i købet henter lidt hjem på miljø/elregningen .
rrooooooollliigg nu...4K materiale ser flot ud og alt det der men! - motion er stadig BEDRE på et plasma tv (hører med til teknologien) og flotte farver er IKKE ALT (og slet ikke når der er tale om helt alm. HD, SD flow tv) så det med '...bliver blæst bagover...' er ret meget overdrevet
Af lennon
Som jeg nævner, husker jeg LG plasma som i bedste fald midrange - noget under Pioneer,Pana og sluttelig Samsung ? Vi kan kun gættte på hvor meget lysintensiteten er aftaget på 11 år, alt efter forbrug - men det ER falmet. . Så alene lysoutputtet fra feks et 2022 OLED vil virke som en dramatisk og kærkommen upgrade.
Det er muligt,at motion er mikro-marginalt bedre på plasma, men ikke noget jeg har bemærket eller savnet. Det er i så fald så også eneste punkt - sammen med plasmaens unikke brændeovns-effekt selvfølgelig . . .
Af allo
du har helt ret i det med lysoutputtet Lennon, men det som jeg fokuserede på det var/er at ved alm. tv-kiggeri (SD/HD signal) så bliver 'blæst bagover' parkeret og holder helt stille ;-)

en del her på siden glemmer konsekvent at mange ude i den virkelige verden stadig ser primært flow-tv...- og her er gevinsten minimal og i plasma tilfælde: så godt som ikkeeksisterende

bevæger vi os ud i 4K og konsol indhold så er det selvfølgelig en hel anden historie - men det er jo klart :-)
Alene dét at gå et par hak op i størrelse, har jeg nu flere gange oplevet, er nok til, at nogle folk på det nærmeste er "blevet blæst bagover" (skal ikke forstås bogstaveligt!), så talemåden, vil jeg mene, kan opfattes forskelligt, alt efter hvem man er i stue med... :)