lennon skrev: ↑31 jan 2022, 22:56
Peter D_ den finder du i Flatpanels testbase. Med få undtagelser (feks Beckham og MigSelv) har vi andre jo ikke et umiddelbart og reelt sammenligningsgrundlag . Derfor bliver brugeranmeldelser ofte mest af alt en selvbekræftelse og retfærdiggørelse af eget valg .
Jeg forstår, hvad du mener. I din formulering ligger det dog lidt, at man (du) ikke anerkender, at andre kan være tilfredse med andet end det, som du nødvendigvis betragter som det bedste valg i situationen.
Det gode køb er det, som man selv er tilfreds med. Uanset hvad andre mener. Og hvis man er glad og tilfreds, har man ikke behov for at tale sin begejstring op – eller "retfærdiggøre sit valg".
lennon skrev: ↑31 jan 2022, 22:56
Beckham_ vi/du er bare også nødt til at erkende,at prisniveauet efterhånden gør, at man I den grad SKAL have et specifikt LCD behov for IKKE at gå OLED ? Tidligere var OLED mærkbart dyrere, hvor det idag vel nærmest er blevet dyrere at købe et top LCD ? , som jo reelt taber i de fleste billed relevante enkeltdicipliner i forhold til OLED . Uanset, - så medgiver jeg,at OLED ikke ubetinget er det bedste valg for alle. Jeg fornemmer bare, at nogle fravælger det på et forkert grundlag .
Jeg kan sagtens følge dig. Og det sjove er, at jeg selv kunne have fundet på at sige nøjagtig det samme i de gode gamle plasmadage.
Mit valg er foretaget med åbne øjne. Velvidende, at OLED objektivt set er den overlegne teknologi, og velvidende at den burn-in, som har været afgørende for mit fravalg, muligvis (sandsynligvis?) aldrig ville blive et problem i min brugssituation.
Uklarheden om problemets reelle omfang er imidlertid nok til, at jeg ikke med ro i sindet har turdet binde an med teknologien.
At jeg så har måttet ofre "lidt" på billedkvaliteten, det er jeg klar over. Og det lever jeg med (håber jeg).