Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jaquila
Jeg har længe besluttet mig for at det skulle være samsung M86 der skulle være mit tv, men nu er jeg faldet over dette tilbud på PX80 http://knot.dk/shop/item.asp?id=8682 .

men kan altså ikke helt finde ud af om det kan køre 1080p eller ej.
Jeg har en xbox 360 Elite med HDMI så er derfor meget interesseret i et full hd tv.
under spefikationer for PX80 står der at det er 1080p med HDMI (3 x HDMI tilslutninger (720p, 1080i og 1080p))
men samtidig står der også at det kun er HD-ready (HD panel med 1024 x 768 (786.432 pixels))
jeg er en del forvirret over om jeg kan spille min xbox360 i 1080p eller ej og håber virkelig at der er nogle som kan fortælle mig det eftersom jeg er meget lun på det her tv, men har jo også lige købt en xb0x360 Elite, for netop at kunne køre med HDMI i full hd:)

Så jeg står nu over for et meget stort luksus problem:) og jeg håber virkelig at der er nogle som kan forklare mig hvad panasonic mener med det her:)

mange tak på forhånd:D

lige et spørgsmål mere hvis i gider, ved i hvad det er gamemode lige gør når man spiller konsol?
Af Nick_S
1. PX80 er ikke et full hd!
Det understøtter derimod et 1080p signal (altså, det kan modtage det) - men det vil altid blive skaleret ned til de pixels skærmen nu engang har.
2. Har du egentlig brug for full hd? Sidder du virkelig så tæt på dit fjernsyn? Du sidder vel minimum 3 meter fra dit 42" - og såfremt du gør det, så vil du ikke ku skelne hvorvidt det er full hd eller bare hd.
3. Pana'en er imo et bedre TV end M86.
4. Hvad skal jeg tæske dig i over Xbox Live? :D Elite <3
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du ikke sidder under 1.8 m fra TV'et så kan du ikke se forskel på om det er fuld HD eller 720p. Vi har en fokusartikel på forsiden som giver dig en idé om opløsning vs. siddeafstand.