Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej forum...

Jeg har lige bestilt mig et panasonic 42px80, og kunne derfor godt tænke mig at udnytte det, ved at få digitalt tv. Pt. har vi almindelig analogt kabeltv fra yousee. Har så være inde og kigge på deres side. Er det rigtigt forstået at jeg skal bestille en digital modtager fra dem, som pt. koster 295kr i alt (http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv ... eksi_dpris) og så det eneste det koster mig frem over, er gebyret på 199kr for det digitale programkort ??
Mit næste spørgsmål lyder på. Vi har pt. mellempakken, vil jeg så kunne modtage alle de kanaler vi er vand til at se der, digitalt med den omtalte digital modtager ?? eller er det kun et lille udvalg af dem ??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
YouSee skrev:...husk at du med Mellem- eller Fuldpakken og en digitalmodtager også får leveret alle dine eksisterende kanaler (SBS Net og lokale tv-kanaler undtaget) i digital kvalitet.
Hvis du blot køber Sagem boksen, så kan du modtage SD kvalitet. Hvis du vil have HD i fremtiden, så er det Samsun-boksen du skal have fat i.
Af SilverLine
yakken skrev:
YouSee skrev:...husk at du med Mellem- eller Fuldpakken og en digitalmodtager også får leveret alle dine eksisterende kanaler (SBS Net og lokale tv-kanaler undtaget) i digital kvalitet.
Hvis du blot køber Sagem boksen, så kan du modtage SD kvalitet. Hvis du vil have HD i fremtiden, så er det Samsun-boksen du skal have fat i.
Er det rigtig opfattet, at hvis jeg kun ønsker at få de kanaler, digitalt som vi har nu på mellempakken, og ingen ekstra kanaler/pakker, koster sagem 60 boksen 865kr og samsung boksen 1699kr. Og den eneste ekstra udgift jeg så vil få, er den årlige kort afgift på 199kr ?? Er det korrekte opfattet ??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det er korrekt. Når du først har en DVB-C dekoder, som du får med i de to bokse, så er det kun gebyret på selve kortet fra YouSee du skal betale for hvert år.
Af SilverLine
yakken skrev:Ja, det er korrekt. Når du først har en DVB-C dekoder, som du får med i de to bokse, så er det kun gebyret på selve kortet fra YouSee du skal betale for hvert år.
Så er jeg ved at være med :p . Hvis jeg køber samsung boksen, følger kanal 5 HD med gratis, hvis jeg ikke helt misforstår. Der er jo stort set heller ikke nogen HD kanaler at vælger mellem endnu.
Så da jeg ikke ønsker at abbonere på noget ekstra, ligger forskellen faktisk i om jeg ønsker Kanal 5HD og en merpris for samsung boksen på 804kr, mod at jeg er mere fremtids sikret???. Følger der HDMI kabel med ?

Er der stor "se bar" forskel mellem analogt og digitalt signal??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Generelt er der en del at hente ved at få signalet digitalt, men med lige netop denne boks følger der en del gener, som primært må tilskrives at softwaren i boksen er så ny at man ikke har kunnet rette alle fejlene før den blev sendt på markedet. Bla. så er der en del der klager over at den ikke kan finde ud af at vise 16:9 korrekt på alle kanaler, dvs. du får sorte kasser rundt omkring (ja, nærmest på må og få).

Om der er HDMI kabel med ved jeg ikke.
Af SilverLine
yakken skrev:Generelt er der en del at hente ved at få signalet digitalt, men med lige netop denne boks følger der en del gener, som primært må tilskrives at softwaren i boksen er så ny at man ikke har kunnet rette alle fejlene før den blev sendt på markedet. Bla. så er der en del der klager over at den ikke kan finde ud af at vise 16:9 korrekt på alle kanaler, dvs. du får sorte kasser rundt omkring (ja, nærmest på må og få).

Om der er HDMI kabel med ved jeg ikke.
"Denne boks" er det samsung boksen du omtaler der ?? Hmm dvs. at sagem boksen er mere gennemprøvet og virker ?? Og så må jeg undvære HD delen. Men det kan jeg jo altid købe siden hen, når der måske kommer en bedre på markedet. Måske den samsung med HDD der snart kommer.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det er Samsungs boks jeg snakker om. Fejlene skulle selvfølgelig blive rettet hen af vejen, men du bør nok søge lidt efter de erfaringer andre har gjort sig mht. boksen. Recordere.dk har et forum kun for brugere af YouSee Samsung HD boks.