Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wizprod
Hej med jer!

Jeg står overfor at tage "springet" fra mine efterhånden ældre crt'ere til noget fladere.

Jeg tager temmeligt mange billeder, og har derfor brug for noget dertil egnet..

Jeg har følgende krav til skærmen:
- 1920x1200
- S-PVA panel
- Max 24".
- Kunne kalibreres med tilfredsstillende resultat.
- Have en smal kant rundt om skærmen.
- Mulighed for hood.

Jeg har søgt nettet igennem og topkandidaten er selvf:
Eizo CG241W
Men prisen på den synes jeg er for meget til mit budget.

Næste i rækken lader til at være Lacie 324 som også har en pris som er til overkomme (9,5k incl kalibrator, god måde at få skiftet min gamle Lacie Blue Eye ud på). 95% af AdobeRGB er bare endnu et plus.

Jeg har været på udkig efter skærme med lavere dot-pitch og fladt over Lenovo's 22" med 1920x1200. Men efter lidt søgning specielt her i forummet, blev den afskrevet igen, da folk ser ud til at have mange problemer med colorcasts.

Så konklusionen må være Lacie 324, men er der nogle som har praktiske erfaringer med skærmen? Den virker ikke så pokkers udbredt?
Af wizprod
Ingen der har noget noget at bidrage? :( Ville være en stor hjælp!
Brugeravatar
Af IT-Bruger
Har du evt. kigget på denne skærm:

http://www.eizo.dk/eizo/smpage.fwx?smla ... ODUCT=1818

Den er netop landet i Danmark. Det som jeg synes er tiltalende ved denne skærm er:

1: Et stort farveområde, som gengiver 95% af Adobe RGB-farverummet.

2: DUE-funktion (Digital Uniformity Equalizer) retter fejl med lysstyrke- og farvestabilitet, så de næsten bliver usynlige.

3: BrightRegulator-funktionen registrerer ændringer i det omkringliggende lys og giver signaler til baggrundsbelysningen om at justere skærmens lysstyrke tilsvarende.

4: 5 års garanti mod 3 år (begrænset) fra LaCie-skærmen.

Hilsen
IT-Brugeren
Af nikolajsen
Hej.
Jeg har lige købt en LaCie 324 som jeg bruger til billedredigering. Det har været et rigtig godt køb, billedet er fantastisk godt. Til kalibrering har jeg en Eye One og det fungerer fint.
Panelet skulle være det samme som Eizo bruger så der er ikke vundet noget ved at betale deres alt for høje priser.
Jeg kan kun anbefale den til andre.
Nikolajsen :)
Af OC
nikolajsen skrev:Hej.
Jeg har lige købt en LaCie 324 som jeg bruger til billedredigering. Det har været et rigtig godt køb, billedet er fantastisk godt. Til kalibrering har jeg en Eye One og det fungerer fint.
Panelet skulle være det samme som Eizo bruger så der er ikke vundet noget ved at betale deres alt for høje priser.
Jeg kan kun anbefale den til andre.
Nikolajsen :)
Samme her, fik min LaCie for 2 uger siden (havde en Dell 2407-HC i 14 dage først) og jeg er meget imponeret!

Jeg stod også for at skulle udskifte min LaCie 19" CRT og LaCie 324 har virkeligt indfriet mine forventninger, kontra Dell's..

Lækkert design, flot billede ud af boksen, fin menuopsætning og efter kalibrering med Pantone Huey Pro, så ser det bare godt ud!