Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JRN
Hej eksperter!

Jeg har et par gevaldige store højttalere, som også indeholder nogle kraftigte magneter :) Mit gamle "kasse fjernsyn" tog ikke så pænt imod magneterne (skærmen skifter til løjerlige farver i ved). Gælder det også med fladskærme? Jeg har ikke tænkt mig at sætte det direkte på højttalerne, men i mellem på væggen hvor de er rimelig tæt på!

Nogen der ved noget/har erfaring omkring dette?

Takker
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Grunden til at at CRT TV ikke er så glad for højttalere er at de benytter magnetfelter til at afbøje elektronstrålen og når du sætter en højttaler op ved siden af vil magneterne i dine højttalerenheder forstyrre TVet.

Med en fladskærm er der ingen magnetfelter der kan forstyrres, så du har ikke samme problem.
Brugeravatar
Af Stefan V
Vil det sige at jeg helt uden problemer vil kunne placere min center-højtaler lige under min plasma skærm uden der sker noget?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Normaltvist er en centerhøjttaler vist skærmen uanset hvad, men ja, du burde kunne placere den under dit TV uden problemer.
Brugeravatar
Af Stefan V
Det lyder godt!
Skærmen undsender jo alt lyd der kommer til den. En "center" er jo til "dele" af lyden. Some regel er det jo tale og det er sker i forgrunden "centeren" spiller. Desuden kan skærmen ikke spille højt nok til min brug:)

Tak for svaret!