Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ja, som skrevet. Eller forsøgt skrevet i hvert fald, for jeg er lidt på usikker grund her.

Jeg har et LG B9, som jeg fornyligt fik en helt ny skærm på. I den forbindelse blev skærmen nulstillet, og jeg skulle til at rode lidt med kalibrering igen. Men så kom jeg til at tænke på, om jeg i virkeligheden udnytter skærmen godt nok, ved at bruge webOs til at streame? Jeg har ikke noget tv signal via kabel, så alt foregår via streaming.
Kan jeg med fordel skifte til f.eks. den nye Chromecast med Google tv? Eller en anden boks? (Nvidia?)

Jeg har 1000/1000 fiber.

Og måske har jeg helt misforstået det hele, og de 2 ting har ikke noget med hinanden at gøre. I så fald beklager jeg er dumt spørgsmål.
lafr skrev: 16 dec 2021, 17:28 Yousee til tv, Netflix (4k), HBO og Disney.
Med mindre vi taler om en ekstern enhed uden 4K og/eller Dolby Vision kompatibilitet, så nej, så burde der generelt ikke være problemer med at disse tjenester diskriminerer imellem enheder.

De eneste tjenester der, så vidt jeg ved, er kendte for at diskriminere og sende ret forskellige signal-kvaliteter til forskellige enheder selv om enhederne er udrustet med samme kompatibiliteter, er iTunes/Apple TV+ og ViaPlay mht. 4K
Hos Netflix kan der opstå forskelle efter de er skiftet til AV1-format, men det gælder dog endnu kun indhold, der ikke er i HDR-format. Jeg har ikke set meldinger om betydelige forskelle, men der er ikke overblik over situationen endnu. Se denne artikel: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1636527899

PS: Ikke lige relevant i denne sammenhæng, men YouTube leverer kun 8K til visse 8K TV-enheder (kræver også AV1).