Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg prøver at finde hvilket mærke TV der har en ekstern HDMI-boks, og så kun ét kabel op til skærmen. Men kan ikke finde det.
Jeg mente det var LG, men åbenbart ikke?

Fungerer det ordentligt? Altså skifter den selv indgang når noget aktiveres på de forskellige indgange?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det er kun Samsung, der har det pt. Samsung kalder den 'One Connect'. Du kan se hvilke modeller, der har One Connect, i 2021-oversigten her: https://www.flatpanels.dk/artikel.php?s ... 1614697200

LG havde en enkelt model i deres W-serie ("wallpaper"), men den blev udfaset i år. Den sidste model hed LG WX. Jeg ved ikke, om det er muligt at opstøve den et sted.
Af Supergris
Du kunne i stedet overveje at tilslutte en AV-receiver, som kan gøres med et enkelt HDMI-kabel; samtidig kunne du så investere i noget lyd, der potentielt kan slå enhver soundbar af banen...
Brugeravatar
Af elcom
Jeg har et Samsung Q90R med one connect, og det fungerer uden problemer. Det reagerer ikke anderledes end hvis stikkene sad direkte i TV'et. Jeg synes det er rart at kunne pakke alle enhederne væk fra selve TV'et.

I 2021 modellerne hos Samsung skal du så vidt jeg husker på QN85A eller QN95A for 4K og QN800A eller QN900A for 8K.

Vær opmærksom på at med 2021 er selve kablet op til TV'et blevet lidt tykkere end de tidligere år.