Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ThomasHA
Hej folkens,

Jeg har et "gammelt" Samsung UE46D8005 som jeg har været glad for. Er stadig glad for det og syntes ikke det er så gammelt, meeen det kan jeg jo se det er :-D For jeg har fået lidt for mange af de her sorte striper ned over skærmen og ja det er vidst ved at være på tide at skifte til ny, da jeg har fårstået det sådan at det ikke er til at reparere.

Nå men jeg har været inde og snuse lidt og som det er nu er jeg blevet møg forelsket i One Connect systemet. En ledning fra en skærm til en boks er det jeg søger, men er det kun Samsung som laver sådan et system?

Jeg har fundet et par stykker som jeg gerne vil ha lidt sparring på

QE55Q95TAT (2020 model)
QE55QN95AATXXC
QE55QN750ATXXC (dårligt review)

Er der nogen som har erfaringer med disse skærme? Jeg har ikke tidligere brugt apps og tænker ikke jeg kommer til det udover streamingstjenester som netflix, youtube osv. Skærmen skal ikke bruges til spil, men vil gerne ha en fed video oplevelse. Jeg har tilsluttet en blu-ray afspiller til skærmen.

Vil QE55Q95TAT være rigeligt? eller får jeg bedre kvalitet fra en eks QE55QN95AATXXC
Hej Thomas. Jeg ved ikke om du allerede har læst det, men vi kommer i vores test af Samsung QN95A lidt ind på forskellene på billedkvalitet ift. Q95T. Læs her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1623648089

Jeg synes ikke der er grund til at gå efter 8K med QN750A. Det er stadig for tidligt, så man betaler en merpris for noget, som man ikke rigtig kan udnytte. Du får bedre billedkvalitet med QN95A.