Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af alpha
Hejsa, jeg er ny her og I ser ud til at vide hvad I taler om.

Jeg skal for første gang købe en fladskærm - jeg "nøjes" med 32", da alt andet er for stort til mit behov, men jeg er kræsen med billedkvaliteten, al for mange jeg har set er ikke gode, slør, dårlige farver o.s.v. - en af de få jeg er imponeret over, som har et super flot billed er Philips 32PFL9632D som koster 10.000 i Fona - 8.400 på nettet - billedkvaliteten er det bedste jeg har set på en LCD, men jeg hører gerne andre muligheder ?

Takker
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Sony D3000 er også en af de gode skærme. Den NAD A2 model vi netop har anmeldt her på siden kunne også være et bud. Fælles for dem begge er at de har en digital tuner til både de luftbårne signaler og til kabel-TV.
Af nybegynder
Hej,

jeg er også helt grøn i dette forum og udi fladskærme, og søger også et 32" med fokus på kvalitet og design til en fair pris. Jeg har været ude og se det omtalte NAD TV og det ER hamrende lækkert at se på, og ifølge anmeldelsen her på sitet, er det også meget godt med hvad angår de tekniske features og billedoplevelse... MEN.... 13000 kr for et 12" synes jeg er i den høje ende., hvorimod Sonys D3000 ligger på ca 9000 kr...

En prisforskel på 4000 kr synes jeg er meget, hvis vi taler om to TV'er på samme niveau, som jeg kan forstå... Man kunne bruge de 4000 kr på en god DVD eller rigtig lækre højtalere...

Hvad mener eksperterne og brugerne - Sony eller NAD?
(Skal oplyses at jeg modtager kanaler via fælles antenne - DR1DR2, TV2, ZULU, TV3, SV1)

På forhånd tak for hjælpen,

VH

Nybegynderen
Af nybegynder
PS - TVet skal SELVFØLGELIG kunne tilsluttes min PC og iPOD.... Det går jeg ud fra er en selvfølge på begge TV'er...

Glæder mig til at høre jeres input :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Alle TV'ene kan tilsluttes din PC og iPod.

Du får jo også en HD recorder med i NAD TV'et, så du bruger ikke 4000 kr. ekstra på ingenting. Hvis du ikke synes dette er 4000 kr. værd, så vælg D3000.

Til samme pris kan du dog også få PX80 fra Panasonic, som jeg også har nævnt i en af de andre tråde du spurgte i.
Undlad dog at hijacke alt for mange tråde - start din egen hvis dine spørgsmål falder udenfor den oprindelige tråds emne. Hvis du vil køre debatten videre omkring andre TV, så bør du starte et nyt emne.
Af nybegynder
for svar !

og point taken mht "hi jacking"..

Men se engang - pga jeres forum er jeg gået fra at købe NAD til Sony eller Panasonic. Så det virker ... ;)

God dag og tak igen....