Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tumefaciens
Hej folkens

Starter lige ud med de obligatoriske roser for siden, for det er efter min mening ganske fortjent. Den er fyldt op med god information og måske vigtigst af alt hjælpsomme "eksperter"

Jeg står som de fleste i lidt af et dilemma. Kæresten og jeg skal investere i et nyt TV, og som de fleste er vi "en smule" uenig om hvad egenskaber dette TV skal indeholde O_O

Vores behov er hovedsageligt almindeligt TV kiggerri, men der ses også masser af DVD, lidt for meget sex and the city for min smag ::l Der bliver også til tider spillet konsolspil.

Jeg (den kloge af mig og min kæreste) har set mig lun på Pioneer PDP-428XD grundet de uhyggeligt gode anmeldelser overalt på nettet af dette TV, mens min kæreste bare syntes de Samsun TV er så flotte :) Så hun holder på M86-serien.

Mit eneste usikre punkt omkring 428XD er om det er godt nok til fremtidig Blueray PS3 mm. da det ikke har 1080p, men Rasmus skrev jo i sin anmeldelse af storebroderen at HD stod eminent flot, så er min usikkerhed uberettig???

Håber der er nogen der kan hjælpe med at guide os i den rigtige retning.
Af Rune3400
Jeg kender ikke så meget til tv, men jeg vil sige at over 32" så skal du ha fat i noget med full hd.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Full HD mener jeg ikke er så nødvendigt. Det er ikke garanti for en god billedkvalitet, for der er en masser andre elementer der har langt større betydning. Det er disse elementer Pioneer arbejder på og derfor har de den bedste billedkvalitet på markedet.

I en sammenligning mellem Samsungs M86 og Pioneer 428XD, så løber Pioneer helt klart med sejren. I mine øjne er den flere niveauer over. Og så er den da også ganske nydelig. Du må bare have kæresten med ud og se den ;) Flere elementer, som f.eks. højglans looket går jo igen på design hos begge producenter.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Fuld HD på et TV så lille som dette er stærkt overvurderet. Vi har efterhånden opbygget en god portion af indlæg her i forum hvor vi forklarer hvorfor det ikke er vigtigt og jeg kan igen henvise til vores guide om TV-størrelser:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... tart_from=&

Prøv for sjovs skyld at taste 42" ind i appletten og se hvor du skal sidde for at få noget ud af den opløsning...

Pioneer 428XD er det åbenlyse valg i din situation, hvis kvaliteten af billedet er i højsæde og hvis du kan overvise din kæreste om at blankt plastic ikke er en kvalitetsfaktor.