Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Her har i den så venner, udfordringen!

Jeg har købt et Panasonic 42PX80 og forbundet det til min Zaptor boks via HDMI.

MEN når det er tilsluttet "smider" det de analoge kanaler. Dvs de forsvinder fra kanal-listen, og den viser kun 4 kanaler (der stort set ligger inden for samme frekvensområde). Forsøger jeg at lade Pana'en søge efter kanaler, finder den igen - ja gæt kun de samme fire. Forsøger jeg at taste et kanalnummer ind under manuel søgning finder den heller intet.

Tager jeg Zaptors HDMI forbindelse fra finder den fint alle 40 kanaler her på Stofa. Kører jeg Zaptor via Scart, er der heller ingen problemer.

Det er altså Zaptor via HDMI, der skaber problemerne (udfordringen!). Men hvorfor sker det?

Pana'en har jo Vierea-link, men jeg har prøvet at slå det fra i opsætningen. Samme resultat - de analogen kanaler forsvinder

Har tænkt om der er en forbindelsen (ledning), der transportere, det signal, der får kanalerne til at forsvinde, og tænkt om man ikke kunne klippe dennne forbindelse i stikket. Men er der en sådan og hvilken?

Ja en virkelig udfording, så ideer og tips er velkomne.

Er der andre her på forummet, der kører Zaptor via HDMI på et Panasonic PX80, der har samme problem - eller ikke har problemet, så hører jeg meget gerne. Det kan jo være min Zaptor boks, der er defekt.

PS har prøvet med flere Panasonic 42PX80 med samme resultat - de analoge kanaler forsvinder!
Af teamet
Det er formentligt zaptoren, den er gal med. Alle folk brokker sig over, at deres hd dvb-c tuner ikke virker optimalt. Test med et andet tv/skærm hvis du har muligheden, så kan du lokalisere fejlen og fejlmelde produktet..
Af Henrik_H
teamet skrev:Det er formentligt zaptoren, den er gal med. Alle folk brokker sig over, at deres hd dvb-c tuner ikke virker optimalt. Test med et andet tv/skærm hvis du har muligheden, så kan du lokalisere fejlen og fejlmelde produktet..
Tror netop det er kombinationen Zaptor og Panasonic PX80, der er problemet, så derfor vil jeg ikke få noget ud af, at få bekræftet at den ikke gør det på et andet TV med HDMI.

Men OK gør den det også på et andet TV så er det da boksen :o

Et medlem på recordere.dk har meldt ind i en lignende tråd, jeg har kørende der, at han har samme problem og samme TV/Zaptor kombination, så det er ikke enkeltstående.

Min forhandler har nu taget fat i Panasonics servicecenter og service-chefen hos Panasonic Danmark, så må vi lige høre hvad der sker.
Af ltn
Har samme problem. Kunne kun finde 4 analoge kanaler. Men efter at have fundet alle kanalerne hos forhandleren virkede de da jeg kom hjem igen... Også med Zaptoren sat til via HDMI. Men er ret sikker på at hvis jeg søger så er de væk igen.