Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jonassen
Jeg overvejer nyt TV der kan udnytte min PS5s fulde potentiale, via HDMI 2.1.
Har en 65” XF90, og er ok tilfreds med billedkvaliteten.
Har kigget på Sonys X90J, men ud fra anmeldelsen herinde, lyder det ikke at det kan gøre det bedre ift. billedekvalitet, især pga. de meget få zoner og dermed dårlig HDR.
Så er der X95J modellen, som er noget dyrere, men skulle også gerne være bedre.
Er det pris forskellen værd?
Hvad vil I ellers anbefale, af Sony TVer?

Er klar over at OLED vil give det bedste billede, men brun-in risikoen holder mig fra OLED segmentet.
Af Beckham
Ja, det virker desværre til at være en tendens ved flere producenter at de seneste par års LCD skærme er dårlige end dem vi fik for 3-5 år siden.

X95J har flere zoner og en bedre billedchip, så den vil selvfølgelig være det bedre valg. Uanset hvilke af de to du vælger så tvivler jeg dog lidt på at du vil opleve en kæmpe forskel i billedkvalitet fra din nuværende skærm.
Af Jonassen
Det var også min tanke, lidt skuffende.
Kunne også vente til at prisen på 95 serien falder lidt, vinder nok ikke meget på billedekvalitet, men HDMI 2.1 er i hvert fald en opgradering.
Af Beckham
Du skal nok også overveje hvor mange af de spil du spiller\vil spille frem over som udnytter hdmi 2.1. Det er jo de færreste spil som idag gør det.
Af barslund69
Vil klart vælge X95j af de 2.
X90j er slet ikke i liga med et X95j på ret mange måder.
Nu har jeg ikke set et X95j live men har selv haft både XE9005 og et XF9005 og har nu et XH9505
Stort set på alle måder er mit XH9505 et klart bedre tv en de 2 andre tv
Tager du et XG9505 så var det ikke ret godt hverken i forhold til XE9005 eller XF9005 så der sprang jeg hurtig over det og fik et XH9505 da det kom frem
Af de test jeg har set som er mange minder X90j meget om da XG kom frem XG9505 VS XH9505 og X90J VS X95j
Af George1
Kode: Vælg alt
7
Beckham skrev: 16 nov 2021, 20:59 Ja, det virker desværre til at være en tendens ved flere producenter at de seneste par års LCD skærme er dårlige end dem vi fik for 3-5 år siden.

X95J har flere zoner og en bedre billedchip, så den vil selvfølgelig være det bedre valg. Uanset hvilke af de to du vælger så tvivler jeg dog lidt på at du vil opleve en kæmpe forskel i billedkvalitet fra din nuværende skærm.
Kan godt huske Sony lavede en super skærm i 2016 var det ikke ZD9 ?
Samsung har i mine øjne kun lavet en enkelt svipser det var da Q90 T kom og afløste Q90R ellers er topmodellerne blevet bedre og bedre, Q9FN var også markant bedre end forgænger og er spændt på hvad der kan hives ud af LCD TOPPEN i 2022.
Af PeterD
Ja, jeg er sikker på at Sonys bedste kan vise PS5 konsolspil rigtig godt.

Det er trods alt Sonys ingeniører som fik konstrueret Playstationene for snart 30 år siden..De burde ligge inde med noget knowhow.
Af PeterD
lennon skrev: 02 mar 2022, 17:19 Det tvivler jeg på . Tror simelthen QD-OLED ender i sin egen liga , både mht ydelse og pris . .
Helt sikkert.

LCD/QLED har bare ikke samme ydelse som QD-OLED.

Det koster selvfølgelig også.
Af Beckham
Ja, nok tvivlsomt om A90J kommer til at falde voldsomt i pris. Den kører jo videre som master series i år og det er sjældent at deres master series for alvor bliver banket ned i pris. Men et par tusinde kunne den måske godt falde på et tidspunkt.