Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
jng skrev: 16 nov 2021, 23:41 Men de har ikke patent på sandheden. Og det har du heller ikke, Pede.
Korrekt.
Men vi alle ønsker bare det bedste for brugerne, men nu når tråd starter gerne vil forsøge med Samsung, så er det måske det bedste for ham.
Af lennon
Man kunne også vende den lidt om ,og sige at der selvfølgeligt kan være flere gode grunde til at købe nævnte Samsung, - men overall bedste billedkvalitet er ikke en af dem . . .
Af polse
Nu bliver det meget teknisk og lidt kasten frem og tilbage

Er det korte af det lange at dette bud lidt længere oppe "Panasonic HZ1000 til 6333 kroner i Power" er det bedste bud til et godt alm. tv lige nu. Til film og alm flow tv samt netflix og andet streaming. ?
Af Globulus
Jeg kører selv med 55" HZ1000 + Apple TV 4K (2021) og er udmærket tilfreds.

Dog en lille detalje: Jeg bemærkede en smule lip sync ved brug af "gratis"-kanalerne over DVB-T2 i går aftes, da jeg zappede lidt rundt for at følge med i valget. Ingen lip sync når jeg streamede de samme live-udsendelser fra apps på min ATV4K, så jeg ved ikke, om problemet ligger/lå i DVB-T2-signalet eller om problemet var i HZ1000. Jeg ser så lidt flow-TV via antennen at jeg ikke havde lagt mærke til det før. Jeg må lige have sat mit gamle TV til for at undersøge, om HZ1000 er problemet, men uanset hvad, så ryger det ikke tilbage på grund af det. Den skal blot fungere som monitor for min ATV4K og det gør den så fremragende.

Og i min dunkle stuebelysning om aftenen (og også om dagen, for den sags skyld) kører jeg med Luminance = 40-49 (ud af 100), så der er rigeligt med lysstyrke i overskud, hvis det skulle være, men det bliver lidt trættende i længden for øjnene, så jeg kører den på et lidt mere behersket niveau.
Brugeravatar
Af bbplayer
polse skrev: 17 nov 2021, 12:16 Er det korte af det lange at dette bud lidt længere oppe "Panasonic HZ1000 til 6333 kroner i Power" er det bedste bud til et godt alm. tv lige nu. Til film og alm flow tv samt netflix og andet streaming. ?
Jeg vil gerne tilslutte mig valget men spring lige over selve SmartTV den er stadig oldtid bygget på en platform som ikke fik nogen særlig opmærksomhed.

Læs denne anmeldelse, hvor SmartTV delen uddybes, ikke super dårlig eller god men bare så du ved hvad du vælger.

https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1568952000

Du bør nok også følge det følgende råd, få en ekstern boks til som streaming enhed.
Google har deres GoogleTV ude, som har egen fjernbetjening og er næste skridt for dem som valgte Chromecast til tv.
Der er unikke AndroidTV bokse til små penge, og du kan finde varianter som kun er usbstick størrelse.
Jeg nævner den del, så du ved du ikke behøver låse dig selv på Pana's MyHomeScreen som rækker men heller ikke mere hvis du følger artiklen linket til.
Af George1
Spændt på om du kan leve med smartdelen, synes slet ikke det kan sammenlignes med Samsung, som er glat og lynhurtigt.
Så som nævnt ovenfor skal du nok ud at kigge efter ekstern boks.
Af Ghidora
Globulus skrev: 17 nov 2021, 12:47 Dog en lille detalje: Jeg bemærkede en smule lip sync ved brug af "gratis"-kanalerne over DVB-T2 i går aftes, da jeg zappede lidt rundt for at følge med i valget.
Ehmm der var problemer på TV2 så vidt jeg husker,,, tror næppe det er TVet der er skyld i det?
Af Globulus
Ghidora skrev: 17 nov 2021, 14:09
Globulus skrev: 17 nov 2021, 12:47 Dog en lille detalje: Jeg bemærkede en smule lip sync ved brug af "gratis"-kanalerne over DVB-T2 i går aftes, da jeg zappede lidt rundt for at følge med i valget.
Ehmm der var problemer på TV2 så vidt jeg husker,,, tror næppe det er TVet der er skyld i det?
Det var DR1, DR2 og TV Syd. Det var ikke voldsomt, men blot lige på grænsen og nok til at være irriterende, men nej, næppe TV'et der var skyld i det. Jeg har i skrivende stund svært ved at spotte det.