Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
Egentlig ikke noget jeg har skænket den store tanke da det aldrig rigtig blev brugbart på mit c8z
Men nu her til black friday, skal jeg have mig et cx/C1/g1 og vil høre om nogen ved hvorledes det kan betjenes via Google assistent?

Ala Chromecast eks til opstart af Netflix på webos?
haha,
jeg prøvede det lige på mit C1, og jo, jeg får fejlen, "der opstod et mindre problem med at forbinde til serveren, prøv igen senere".
Jeg tror ikke det er Google assistenten? Er det ikke LG 's egen?

Man skal vel også på Android platformen, eller en GoogleTV boks for at få assistenten med.

Glemte at skrive det er som på mit gamle Sony TV, man holder MIC knappen nede mens man siger hvad den skal finde, på Sony TV så man "live" hvordan det man sagde blev vist på skærmen, det virkede vist ok der.
LG TV har indbygget Google Assistant i nogle regioner, men det er ikke officielt understøttet i Danmark endnu. Det gælder såvel dit C8 som C1, så det vil være samme situation.

Det er dog muligt, at du kan styre TV'et via en ekstern Google Assistant-enhed såsom en forbundet højttaler. Jeg er ikke sikker, for jeg har ikke prøvet, men det mener jeg at huske LG nævnte. Altså at det virker i Danmark.
Ja mit c8, kan jeg godt via anden gva højtaler, tænde, slukke og styre volumen.
Jeg havde dog håbet på at kunne være lidt mere konkret som med Chromecast, så jeg kunne starte eks gurli gris via Netflix på webos:)