Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har overvejet at købe et Panasonic 65HX820E. Jeg har i forvejen en Sonos Arc og et Apple TV. Jeg ønsker at have fuld understøttelse af Atmos.

Jeg benytter kun TV'et som skærm, og al betjening skal foregå via Apple TV. Dvs. tænding via CEC skal fungere til UG, og ATMOS-signalet fra Apple TV skal suse igennem TV'et til min Arc.

Er der nogen der kan be- eller afkræfte at TV'et kan håndtere ovenstående?
Du kan nu godt få Atmos igennem almindelig Arc.

DD+ med Atmos kan sagtens smides igennem almindelig Arc. Det er kun hvis du vil ha’ lossless Atmos, for eksempel TrueHD, at du behøver eArc.

Samtlige streamingtjenester bruger DD+ sammen med Atmos. Det vil TV’et sagtens kunne klare.
kenneth.hessellund skrev: 18 nov 2021, 10:18 Du kan nu godt få Atmos igennem almindelig Arc.

DD+ med Atmos kan sagtens smides igennem almindelig Arc. Det er kun hvis du vil ha’ lossless Atmos, for eksempel TrueHD, at du behøver eArc.

Samtlige streamingtjenester bruger DD+ sammen med Atmos. Det vil TV’et sagtens kunne klare.
Men spørgsmålet var om det vil virke med Apple-TV, og det vil det ikke. tvOS registrerer at det ikke er en eARC-port, og reducerer lyden til Dolby Digital
kenneth.hessellund skrev: 18 nov 2021, 10:18 Du kan nu godt få Atmos igennem almindelig Arc.

Apple TV 4K udpakker Dolby Atmos og udsender det som PCM (Dolby MAT 2.0) over HDMI. Det samme gør f.eks. spilkonsoller, når de bruger Atmos i spil.

Bitstream er ikke optimalt til 'live' indhold pga. forsinkelse.