Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jensinho
Har set dette TV til kr.15.413 på necesario.dk
Kan det godt passe det kan sælges til den pris og i så fald er vi så ikke enige om at det er et fund til den pris? Jeg har aldrig hørt om denne side før, men tænker da den virker rimelig troværdig. Kan nogen hjælpe?
Af Jensinho
Men hvad tænker du om prisen, er det tæt på at man kan sige at det næsten er for godt til at være sandt (og så skal man måske passe lidt på 😬)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg kender ikke forhandleren, men ift. prisen, så virker det ikke urealistisk. Sidste års 65" LG GX nåede ned i 11.999 kroner og vist også en tak lavere i forbindelse med lokale tilbud. Der er ikke noget i G1 som gør, at den skulle være markant dyrere i produktion. Det er mere et spørgsmål om, hvor længe man vil vente.

Black Friday/Week tilbud starter midt på måneden, så det er jo også en mulighed.
Af Jensinho
Ok, takker, så venter lige lidt endnu indtil det kommer derned omkring eller evt. længere ned ved en mere anerkendt forhandler :-)
Tænker nemlig det er det smalle design jeg skal sælge ideen til konen om at vi skal have nyt tv. Kender i andre tv med tynd design som kan forventes at komme ned i prisklassen 10.000-max 15.000, minimum 65 tommer ,dog gerne 75 tommer (har en ps5, så gerne med hdmi 2.1)?
Brugeravatar
Af hans123
necesario.dk ligner noget der bare sælges fra en lejlighed

og evt garanti sager er måske en kamp
Af George1
Jensinho skrev: 11 nov 2021, 13:29 Ok, takker, så venter lige lidt endnu indtil det kommer derned omkring eller evt. længere ned ved en mere anerkendt forhandler :-)
Tænker nemlig det er det smalle design jeg skal sælge ideen til konen om at vi skal have nyt tv. Kender i andre tv med tynd design som kan forventes at komme ned i prisklassen 10.000-max 15.000, minimum 65 tommer ,dog gerne 75 tommer (har en ps5, så gerne med hdmi 2.1)?
Samsung QLED 95 A burde komme ned under 15 spir BF den kan komme helt tæt på væggen og der er kun en ledning fra skærm, da den har One Connect box.
Af Jensinho
Jeg har lige et tillægsspørgsmål vedr. elgigantens prisgaranti. Der står følgende på deres hjemmeside:

Prismatch gælder når:
-Varen er på lager og/eller kan købes hos en forhandler
-Varerne, der sammenlignes, er identiske (samme tekniske specifikationer, mærke og udseende)
-Ovenstående 2 punkter kan dokumenteres

Prismatch gælder ikke ved:
-Varer der er annonceret som åbningstilbud
-Varer der sælges som demo-, outlet- eller udstillingsmodeller
-Varer som sælges fra udenlandske forhandlere

Burde de egentlig ikke yde prisgaranti eller gælder det ikke hvis jeg viser dem prisen fra necesario.dk?
Af George1
Jo den pris garanti gælder det er jo en dansk virksomhed der sælger, men vel lidt ligegyldigt eftersom du klogeligt har valgt at vente med at købe til BF.
Af Jensinho
Jeg tvivler bare lidt på at det kommer længere ned. Det står til 27.000 lige nu hos både elgiganten og power.
Køber jeg det hos elgiganten er der vel stadig 30 dages prisgaranti....og så er jeg sikker på jeg har produktet i stedet for det bliver udsolgt....eller er det forkert?
Af Jensinho
Skrev lige til elgiganten. Først skulle han lige undersøge om de ville yde prisgaranti. Han vendte tilbage med at LG 65G16LA ikke hedder det samme som deres LG 65" G1 4K Evo OLED TV. Jeg pointerede at begge to var lg oled 65 g1. Så kom den bedste undskyldning...."Der er en prisforskel på 10 tusinde kroner, den kan vi ikke gå med til". Så skrev jeg at enten yder i prisgaranti eller ej, og han dermed ikke kunne sige at fordi det var så meget billigere så ville han ikke yde prisgaranti. Svaret til dette var at det var en vurderingssag og så lukkede han chatten. Har han ret og skal jeg bare lade den ligge og så vente til BF?
Af lennon
Føler mig ret sikker på - uden at vide - at Giganten sidder med den lange ende. Hvis du var nogenlunde sikker på necesario.dk ville du jo sikkert ikke engang ulejlige Elgiganten med en forespørgsel . Omvendt må de jo selvfølgeligt selv stå på mål for deres egne køb/salgs- betingelser . . .