Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Mit gamle 14" tv i soveværelset er gået kold, så nu skal jeg bruge et nyt. Det skal være ca. 19-20" og ikke alt for dyrt dvs max 3000-4000 kr.
Hvad skal jeg købe og kan man overhovedet få noget ordentligt i den størrelse og til den pris?

Håber nogen gider hjælpe.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ordenligt: Nej. Brugbart: Ja.

Jeg benytter selv et Samsung 710MP i mit soveværelse og det kan levere et billede, som er OK til prisen og det kan da også spille nogle lyde. Små TV er alle baseret på TN teknologi = dårlige betragtningsvinkler og hvis du vælger et billigt TV, så risikerer du endvidere at opløsningen kun er på 640x480 hvilket er lavere end PAL signalet fra din antenne, så vær lidt på vagt når du kigger på TV i denne størrelse.

Det handler basalt om hvor tolerent du er.
Af Gideon
Jeg er generelt ikke ret tolerent... :-)

Men.. Det kan jeg jo blive nødt til at være..
Jeg tænkte faktisk på at købe et rigtigt TV som fx: http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSH ... EOqw803xiY (ville ikke købe det i Elmutanten, det var bare lige der jeg kunne finde et...)
Er noget i den stil bedre eller ringere?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Gideon skrev:Jeg er generelt ikke ret tolerent... :-)

Men.. Det kan jeg jo blive nødt til at være..
Ja, forbered dig på at blive skuffet. For det første er skærmene i denne kategori ret dårlige mht. betragtningsvinkler og for det andet så er der brugt meget lidt krudt på at få skærmen til at vise et godt billede under alle forhold. Hvis du var tilfreds med dit CRT og har plads til et andet, så find et billigt brugt B&O Beovision MX4000. Havde jeg selv plads til det i soveværelset, så var der ingen tvivl om at vores fladskærms-TV røg ud af vinduet på et splitsekund...
Af Gideon
Har desværre ikke plads til meget mere end 19-20"... Det behøver overhovedet ikke være en fladskærm, meeeen.. ;-)