Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er i tvivl om hvilket TV jeg skal købe.

Jeg gik i HiFi Klubben med en tro på at jeg skulle ind og se lidt på Samsung som mit kommende TV. Ved siden af var Sonys OLED udgave i samme størrelse - og må indrømme jeg synes der var forskel. HiFi Klubbens egen holdning er også at Sony er et bedre TV.

Jeg har p.t. et 55" Sony som er ca. 6 år gammelt - og et tilsvarende 32" i køkkenet. Alle dage har det irriteret mig, at når jeg tænder for tv'ene, så går der ca. 2 minutter, før jeg kan skifte kanal / justere lyd. Jeg købte på samme tidspunkt et 43" Samsung til mit soveværelse, og det kører upåklageligt og er klar med det samme det bliver tændt.

Jeg er ude efter et tv med et godt billede. Det bruges til serier / film med Bowers & Wilkins surround - så lyd er egentlig underordnet. Jeg vægter det gode billede og brugervenlighed ... og at jeg ikke skal vente flere minutter når tv'et tændes (HiFi Klubben oplyser at dette ikke er tilfældet).

Hvad skal jeg vælge? :)
Lyder som om du har valgt sony, hvis du er i tvivl om hastigheden ved kanal skifte tænd sluk kan du jo selv prøve ved Hifiklubben. På dette site får du anbefalet OLED, Sony har lidt bedre billede, men skulle mene Samsung er mere brugervenlig/hurtigere i brugerfladen og har desuden 10 års garenti mod burn in.
Harrington75 skrev: 07 nov 2021, 15:42 Jeg er i tvivl om hvilket TV jeg skal købe.

Jeg gik i HiFi Klubben med en tro på at jeg skulle ind og se lidt på Samsung som mit kommende TV. Ved siden af var Sonys OLED udgave i samme størrelse - og må indrømme jeg synes der var forskel. HiFi Klubbens egen holdning er også at Sony er et bedre TV.

Jeg har p.t. et 55" Sony som er ca. 6 år gammelt - og et tilsvarende 32" i køkkenet. Alle dage har det irriteret mig, at når jeg tænder for tv'ene, så går der ca. 2 minutter, før jeg kan skifte kanal / justere lyd. Jeg købte på samme tidspunkt et 43" Samsung til mit soveværelse, og det kører upåklageligt og er klar med det samme det bliver tændt.

Jeg er ude efter et tv med et godt billede. Det bruges til serier / film med Bowers & Wilkins surround - så lyd er egentlig underordnet. Jeg vægter det gode billede og brugervenlighed ... og at jeg ikke skal vente flere minutter når tv'et tændes (HiFi Klubben oplyser at dette ikke er tilfældet).

Hvad skal jeg vælge? :)
Ja..Det er så det.

Hifi Klubben har denne gang ret.

4 sekunder går der fra du trykker på fjernbetjeningknappen til der er billed på en plasmaskærm og 3 sekunder går der når du skifter kanal på et gammelt plasma tv..og well...1 sekund når der skrues op og ned.

Men Plasmaskærm er forældet, laves ikke mere og tæller negativt på strømforbruget, hvis man har miljøhatten på.
A90J vil hands down give dig det bedste billede. LCD kan bare ikke være med på billedkvalitet i forhold til OLED. Vær opmærksom på at andre udbydere har sat den ned med 3000 lige nu. Dog ser det ikke ud til de har den på lager her og nu.
Alternativt kunne du også overveje A80J. Forskellen skulle ikke være så stor, men til gengæld sparer du en del i forhold til A90J.
Jeg tror vi kommer til at se nogle lidt amputerede tilbud på BF når det kommer til visse modeller. A90J laves i begrænset volumen pga. mangel på hardware, så jeg tror ikke du kommer til at se store besparelser på den model.