Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa, jeg skriver bare lige for at få be eller afkræftet om man skal finde sig i det her. Tv er købt i mandags

Kan i se linjerne som gør at de viser gule streger på tv

Opdateret igen
Vedhæftede filer
D7A9B0ED-F641-41A1-9A03-F8AA759570DD.jpeg
D7A9B0ED-F641-41A1-9A03-F8AA759570DD.jpeg (3.85 MiB) Vist 1390 gange
DE4322D8-C9E0-4087-B83D-762935DB219B.png
DE4322D8-C9E0-4087-B83D-762935DB219B.png (9.26 MiB) Vist 1390 gange
4E460DB4-A92D-43CD-854F-A02FBDF18FE5.jpeg
4E460DB4-A92D-43CD-854F-A02FBDF18FE5.jpeg (2.88 MiB) Vist 1584 gange
D8E00825-7B00-4025-976C-B675DCE39CFE.jpeg
D8E00825-7B00-4025-976C-B675DCE39CFE.jpeg (3.25 MiB) Vist 1584 gange
Senest rettet af C. Olsen 02 nov 2021, 21:33, rettet i alt 2 gange.
Nej, det er selvfølgelig ikke ok, og da slet ikke for en topmodel. Retur til butikken. Har du overvejet at skifte til et andet mærke ? Kan se at du har været uheldig med flere Samsung TV ?
Jeg ville da benytte mig af returretten og prøve et andet af samme gode mærke, det burde være muligt at finde et med mindre uens baggrunds belysning/ DS forstår godt du vælger Samsung da der er meget knald på farver og lys.
PS Hvis man leder efter fejl vil man altid kunne finde lidt uanset mærke.
C. Olsen skrev: 02 nov 2021, 13:48 Tak for feedback. Jeg har overvejet andet men synes godt nok det er svært. Samsunger siger at det lægger indenfor deres standard så umiddelbart vil de ikke gøre noget.

Jeg bor meget lyst og OLED fungerer ikke desværre

What!!!??
;;)

Det kan de godt pakke sammen.

Nyt tv NU eller pengene tilbage!

Magen til frækhed af Konglomeraten!!

PS. Nu er det nytår, så... Aldrig gå tilbage til en fuser.

Et af verdens største firmaer og så kan de lave nogle af deres bedre skærme godt nok til kunderne..*Fnis*.

PPS. Det bedste billed fåes når du skruer lidt ned for både farver og lys, men det er der åbenbart ingen som har fortalt Samsung..?
De første billeder ser da OK ud. Ikke andet end hvad man kan regne med.

Det sidste billede derimod ved jeg ikke, hvad jeg skal sige til. Er det kameraet, der forstærker effekten eller ser det så tydeligt ud i levende live?

Du kan se en rangliste her, der dog kun repræsenterer de eksemplarer, som rtings har haft til test:
https://www.rtings.com/tv/tests/picture ... effect-dse

Som det ses, domineres toppen af listen af OLED-modeller og når man kommer ned under OLED-gruppen er det lidt tilfældigt om det er det ene mærke eller det andet, så selv om man ofte hører, at Sony skulle have en bedre kvalitet hvad DSE angår, skal man nok tage det med et gran salt.
C. Olsen skrev:Tror ikke du kan se det ordentlig siden du siger de ser okay ud. Der er tydelige streger ned i gennem skærmen som koster 23000kr. Kommer helt sikkert til at returnere
Bestemt.

Det er også det eneste rigtige og så kommer sælgerne nok og siger "Mjaaaa..Har du rodet for meget med skærmen...Måske dryppet væske ned i tv'et osv. osv."

Hvis det vi ser på dine billeder, ligger sig inden for deres standard, så er deres standard ikke noget at reklamere om"

"Bor meget lyst så OLED fungerer ikke"...

Hmmm..Er OLED alligevel så ringe og ingen mulighed for at afskærme for sollys direkte på skærmen, bare en lille smule?

Al det bøvl med at pille skærmen ned. Ud i bilen osv. osv. Ærgeligt og der går vigtig fritid fra ens døgn. Fritid man godt kan bruge på noget andet en at returnere sin dyrekøbte skærm til 23.000..

Held & Lykke med fortsættelsen.
C. Olsen skrev: 02 nov 2021, 21:25 Tror ikke du kan se det ordentlig siden du siger de ser okay ud. Der er tydelige streger ned i gennem skærmen som koster 23000kr. Kommer helt sikkert til at returnere
"OK" skal ses i forhold til, hvad man kan forvente.

Som du skriver, siger Samsung selv, at det ligger indenfor deres standard.

Hvis du følger rtings-linket i mit tidligere indlæg, vil du se, at det er et udbredt fænomen, uanset pris eller mærke.

Og hvis du søger på emnet, vil du finde, at du bestemt ikke er den eneste, der oplever problemet eller har en anden mening om, hvad standarden burde være. Det er en effekt af fremstillingsprocessen og det er, hvad det er. Nogle vil måske snakke om manglende kvalitetskontrol, men "kvalitet" er blot et udtryk for et niveau og producenterne lægger så niveauet ét sted og forbrugerne lægger det mange andre steder.

Hvis niveauet blev lagt højere ville resultatet blot blive, at flere paneler blev kasseret og vi alle skulle betale mere for vores apparater. Når du vælger LCD nyder du godt af, at nogen/mange accepterer en lavere kvalitet end andre. DERFOR er det "OK" i min verden, at den slags ryger ud til butikkerne og forbrugerne. Nogle vælger - som dig - så at returnere dem og prøve flere gange indtil de får et acceptabelt eksemplar og den forbrugeropførsel indgår selvfølgelig også i producenternes og butikkernes beregninger.

Lige for en god ordens skyld: Jeg ville heller ikke selv acceptere det og jeg er da også skiftet til OLED efter mange år med et LCD TV, der havde en mild grad af DSE, som jeg vel at mærke bemærkede umiddelbart efter købet, men valgte at acceptere fordi apparatet havde mange andre gode "kvaliteter". Det var en speciel model og jeg vidste, at det ville blive vanskeligt at få apparatet ombyttet. Jeg ville ikke returnere det, da jeg ikke vidste, om jeg ville kunne finde et andet eksemplar.

Men held og lykke med panel-lotteriet.