Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ja jeg forsøger fortsat at finde den tilnærmelsesvis perfekte skærm.
Synes det er pænt svært at finde noget der tilnærmelsesvis tangerer min gamle CRT (samsung 959NF).

Som jeg ser det er egentlig ikke et forsøg på at finde den bedste monitor men derimod den mindst ringe :s

Da jeg er gamer er det vigtigt at den er rigtig hurtig og TN paneler er livet bare for kort til. Det ligner jo mildest talt ;;)

Har været igennem samsung 1 x 226bw, 3 x hp2207h og sidder nu med en NEC 20WGX2 pro der er det bedste jeg indtil videre har set men synes stadig s-pva virker mere tiltalende lige bortset fra deres typiske responstid og deres potentielle inputlag der nemt kan svinge fra 10 - 60ms hvilket for en gamer er utilgiveligt.

Ved godt der ikke satses voldsomt på s-pva baserede gamerskærme. Men tænkte på om der ikke var en der var knap så langsom ?

Pris er underordnet. Størelsen skal helst være 22" - 24" og opløsning 1920 x 1200.

Sad og læste test af Eizo S2231W den virkede da lidt interessant men det er svært udfra testen at bedømme om det slør den laver er til at leve med. Desuden er der ingen test af inputlag.

Håber nogen kan komme med et par fornuftige bud.

På forhånd tak
Brugeravatar
Af nightrhyme
hmm nå det var ikke meget respons.

Var der så evt. nogen der kun pege mig i den rette retning i forhold til at få besvaret mit spørgsmål ?

Findes der andre kvalitets orienterede LCD fora på nettet hvor jeg evt. kunne spørge ? ?

Hvad med NEC NEC LCD2470WNX-BK ?
Af yak
Såfremt dit krav til en opløsning på 1920 x 1200 er ultimativt, kan du jo godt set bort fra Eizo S2231W. Den klarer max. 1680 x 1050.
Det er en rigtig god skærm til mange ting, men ikke optimalt til spil.
I 22 T segmentet kender jeg kun Lenovo L220x, som kan klare 1920 x 1200. Den har et S-PVA panel, men om den er hurtig nok til dig, har jeg ingen anelse om.
Du stiller krav, som næsten ikke kan opfyldes.
Kombinationen af den lynhurtige skærm - optimalt til spil - og så en skærm med den rigtig gode billedkvallitet i alle henseende er næsten to uforenelige størrelser.
I hvert tilfælde med den nuværende tegnologi.
Så ja, du må nok affinde dig med "den mindst ringe". Så skal du bare finde ud af, hvad der virkelig vægter højst for dig.
Brugeravatar
Af nightrhyme
Tak for svar
Mit krav til opløsning er ikke ultimativ. Kun vejledende, ellers ville jeg selvfølgelig ikke have spurgt til Eizo S2231W.

Men som jeg skriver er er det meget svært at danne sig et indtryk af hvor meget input lag betyder i spil når man ikke har prøvet det hvilket var grunden til denne tråd.

Ifølge den viden jeg indtil videre har tilegnet mig indenfor LCD monitors synes jeg at kunne konkludere at s-pva/mva baserede skærme har langt det værste inputlag iforhold til ips og tn baserede skærme ?

Havde set mig lidt varm på NEC NEC LCD2470WNX-BK men tilsyneladende har den et input lag på 33ms i native opløsning (http://kortlink.dk/4x77).

For at sammenligne har jeg søgt højt og lavt efter input lag angivelser af min nuværende skærm NEC 20WGX2 Pro. Har dog intet kunne finde.

For tror godt jeg kunne leve med en smule input lag hvis bare sortniveau, greylevels og farver er til at leve med.

Glæder mig til man kan købe CR OCB (http://kortlink.dk/4x78) baserede skærme så burde alt denne ballade være ovre