Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har nu erhvervet mig en PS3, og jeg vil derfor gerne gøre brug af bluray afspilleren. Jeg har også købt mig et Phillips ambisound (den med de to højtalere), men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg får smidt lyden over anlægget om billedet op på min fladskærm, da der kun er HDMI ud (og ikke ind) i anlægget??

Er der nogen der kan hjælpe??
Af SoundWave
Jeg har gjort det, at jeg kører med HDMI fra PS3 til skærm, og så optisk kabel fra PS3 til anlæg. Så skal du bare også vælge denne opstilling i indstillingerne for PS3'en. Det fungerer perfekt.

Mit anlæg er nemlig af ældre dato og har ikke HDMI.
Af moand230
Kan du uddybe hvad et optisk kabel er?? :p
Af moand230
Hvilken indgange kræver et optisk kabel, for det tror jeg nemlig heller ikke der er i mit anlæg?? :s
Af moand230
Mister man for meget lyd ved at bruge hovedtelefon udgangen?
Af Kim2770
indgangen til optisk er et lille firkantet stik (normalt sidder der en prop i for ikke at der kommer støv ind) det er mindre end et minijack-stik..
Af moand230
Er der nogen, der kender til Philips Ambisound, som kan fortælle om det kan lade sig gøre, at slutte ovennævnte ting sammen?
Af noel.dk
moand230 skrev:Er der nogen, der kender til Philips Ambisound, som kan fortælle om det kan lade sig gøre, at slutte ovennævnte ting sammen?
Jeg formoder det er HTS8100, altså "soundbaren" du har?

I så fald er der følgende ind/udgange:
Tilslutningsmuligheder
•Tilslutninger på forsiden/siden: MP3 line-in, USB
•Tilslutninger på bagpanel: HDMI-udgang, Komponent-videoudgang, SCART1 (CVBS, RGB-udgang), TV-indgang (3,5 mm jackstik), Easy-Fit højttalertilslutninger, Tilslutte (til strømforsyning)
•Subwoofer (strømforsyning): FM-antenne, AM/MW-antenne, Koaksial digital indgang, AUX-indgang (klemmer, 2 par), Tilslutte (til hovedenhed)

Du skal derfor formentlig bruge den koaksiale indgang til din PS3.