Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Puryx
Jamen nu skrev du jo som udgangspunkt at du ville høre hvordan youtube og streamet video fra internettet så ud.

Jeg har en PC tilsluttet til TVet - den fungerer som videooptager og det ser fint ud. Opløsningen på PCen er sat til samme opløsning som TVet - det giver selvf. et forkert aspekt i billedet fra PCen, men mit mediacenter software (MediaPortal) kan tilpasses så aspektet bliver korrekt.

Signalet ser fint ud - men jeg ville jo også undre mig hvis det ikke gjorde :)

Dog bliver billedet jo ikke bedre end det materiale du afspiller, så ser du en YouTube video ligner det (undskyld mit fransk) lort - men ser du en HD film (som er encodet godt), ja så ser det fint ud.

PX80 leverer jo samme billedkvalitet uanset hvad - og jeg er generelt temmelig tilfreds med den kvalitet. Det er klart at den bedste kvalitet opnås ved at tilslutte PCen via HDMI. Jeg har tilslittet min PC via VGA kablet og det klarer opgaven helt fint for mit vedkommende.
Af Azazu
Tillader mig lige at bumpe denne tråd, jeg har osse bestilt 42" PX80, det blev sendt igår så afventer fragtmanden enten idag eller imorgen. Men er lidt nysgerrig om der er nogen som har fået leveret på etager, eller har fået hjælp af fragtmanden til at løfte?
Af Puryx
Altså jeg bor på 1. sal og fragtmanden var flink at hjælpe mig op ad trappen med TV'et - men så vidt som jeg kan forstå så er det ikke deres PLIGT at de skal hjælpe dig op med kassen.

Ellers må du jo lige få hjælp af en der bor i opgangen til at bære det op - det vigtigste er jo at få det indenfor døren.

Jeg kan også anbefale hjælp når du skal have sat foden på skærmen, da det er noget svært at lægge en 26kg 42" skærm stille og rolligt på et bord (med tæpper på) - det lykkedes mig uden at der skete noget, men det ville være løgn at påstå at jeg ikke havde sved på panden :)
Af Azazu
hehe ok, ja problemet er blot at alle er på arbejde ihvertifald i denne tid :P Jeg er kun hjemme da jeg er på barsel. Hjælp til at montere foden skal jeg nu nok få det er jeg ikke så bekymret for, det er mest få den på 2 sal jeg er væsentlig mere bekymret for heh. Men tak for det hurtige svar, jeg må se om jeg kan få bestukket fragtmanden med et eller andet :-)
Af lillejorn
Puryx skrev:Jeg kan også anbefale hjælp når du skal have sat foden på skærmen, da det er noget svært at lægge en 26kg 42" skærm stille og rolligt på et bord (med tæpper på) - det lykkedes mig uden at der skete noget, men det ville være løgn at påstå at jeg ikke havde sved på panden :)
Der er ingen grund til at lægge tv'et ned, når foden skal på.
Start med at samle foden mens tv'et står i papkasse og løft det så fra papkassen og ned ovenpå foden. Derefter kan skruerne uden problemer skrues i.
Jeg klarede det ene mand uden nogen problemer.
Af Zaphod
Jeg er "ny" på siden, på den måde at forstå at jeg har tilmeldt mig i dag.
Jeg har længe benyttet siden/forum til at skaffe mig et overblik til, dels at købe ny PC fladskærm, og nu nyt TV. Så tak for hjælpen til alle dem der ikke ved at de har hjulpet.... :D
I dag har jeg så modtaget mit nye Panasonic TH-42PX80E fra Knot.dk :) (bestilt i mandags) hvor både forhandler og TV er valgt primært ud fra at bruge flatpanels.
Jeg har talt med Knot.dk et par gange, og fået rigtig god information og service, så det kan jeg varmt anbefale.
Tv'et, ja hvad skal jeg sige. Jeg har gået og afventet køb i 1-1½ år for at få en god billede kvalitet til en fornuftig pris. Og jeg må sige at dette ikke skuffer. Det står rigtig godt, især med digitalt signal. Jeg er snart den sidste i bekendtsskabskredsen der har købt en flad, og har derfor også kunne se hvad man i hvertfald ikke skulle købe :s.
Af mortena1980
Nu har jeg kigget på fladskærm i snart 2 mdr. Det virker som om, at PX80'eren er fladskærmén, hvis man vil have et godt billede til max 9-10.000 kr og man skal bruge skærmen til PS3, dvd/Blu-Ray samt You See digital kabeltv.

Når man i forvejen har kig på Samsung M86 og Sharp X20-serien, som kostern nogenlunde det samme som PX80, kan vel lige så godt bruge pengene på det. Er I enige?

Jeg ved godt, at Sony D-3000- serien ville være god, da den har indbygget DVB-C tuner, men jeg synes fjernsynet er grimt, og det skal jo også være et møbel i lejligheden, så det fjernsyn er ude.

Pft

Morten
Af Azazu
Mit PX80 ryger ihvertifald ikke retur. Er gået fra et gammelt sony ~28" CRT til 42" PX80 hvilken forandring.... Selv konen siger det var et super køb.
Af mortena1980
Hvordan er det nu lige, at opløsningen på en plasma er forskellig fra en lcd? Er det noget med at pixels på lcd er kvadratiske, mens pixels på plasma er rektangulære?
Af ajooba
Jeg har fået mit idag. Det er godt nok stort, men nu hvor jeg sidder og ser en genudsendelsen af en premier league kamp, så er det somom, at der er skygger rundt om spillerne. Det ser da ikke særlig godt ud, og synes jeg har prøvet at indstille det.. :(

Synes kvaliteten godt kan minde som når man streamer noget på nettet

Ellers er det fordi jeg sidder så tæt på skærmen..
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
ajooba: Der er en indstilling i menuen der hedder noget á la P-NR. Prøv at slå den fra. Prøv desuden at slå alle indstillingerne fra og derefter observer og det stadig kan ses. Hvis det ikke kan, kan du jo slå dem til en ad gangen og konstatere hvilken der fremprovokerer det.

Hvordan modtager du dit signal? Gennem en ekstern boks? Har du tjekket kablerne?
Af ajooba
Rasmus Larsen skrev:ajooba: Der er en indstilling i menuen der hedder noget á la P-NR. Prøv at slå den fra. Prøv desuden at slå alle indstillingerne fra og derefter observer og det stadig kan ses. Hvis det ikke kan, kan du jo slå dem til en ad gangen og konstatere hvilken der fremprovokerer det.

Hvordan modtager du dit signal? Gennem en ekstern boks? Har du tjekket kablerne?
Jeg har en sagem boks

Har prøvet at slå P-NR fra uden resultat. Vil prøve at lege lidt med det. Men det bør vel på ingen måder være sløret, også selvom jeg sidder 1,5 meter fra skærmen, vel?

De andre kanaler ser egentlig ok ud, synes bare at der var noget helt youtube over at se fodbold kampen..
Af Azazu
Altså jeg så werder v rangers igår og det var sq fint via analog signal.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
ajooba skrev:
Rasmus Larsen skrev:ajooba: Der er en indstilling i menuen der hedder noget á la P-NR. Prøv at slå den fra. Prøv desuden at slå alle indstillingerne fra og derefter observer og det stadig kan ses. Hvis det ikke kan, kan du jo slå dem til en ad gangen og konstatere hvilken der fremprovokerer det.

Jeg har en sagem boks

Har prøvet at slå P-NR fra uden resultat. Vil prøve at lege lidt med det. Men det bør vel på ingen måder være sløret, også selvom jeg sidder 1,5 meter fra skærmen, vel?

De andre kanaler ser egentlig ok ud, synes bare at der var noget helt youtube over at se fodbold kampen..
Nej det burde bestemt ikke se sådan ud. Hvordan er sagem boksen tilsluttet?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7