Log ind med sociale netværk
30. sep 2021, 23:55
#335178
Imens der er meget langt imellem ægte 4K titler på de eksisterende konsolgenerationer (jeg taler her om rendering, ikke output), så er det første ægte 8K@60 Hz konsolspil [fraset et regulært 8K output] paradoksalt nok lige dukket op på PS5.
Som tidligere fremhævet, bl.a. her i tråden er der den forskel på PS5 og XBox series X, at Series X har en større GPU med flere compute unit, der dermed kan præstere flere TFlops, mens PS5 for sin part har en højere GPU clockspeed som sin fordel. Det mønster man dermed gerne ser imellem de 2 konsoller med den forskel i konfiguration, er således at PS5'eren ved mere nedskalerede grafiske settings f.eks. er bedre til at ramme 120 Hz i 120 Hz titler og til dels også gerne ses have lidt mere stabile fps ved grafisk relativ simple titler der sigter efter 60Hz. Omvendt har Series X ydelsesfordel i forbindelse med mere grafisk tunge og komplekse titler, så man ser det modsatte i forbindelse med sådanne. Samme mønster og princip finder man også gentaget i det første 8K@60 Hz konsolspil, her kan PS5'eren som den eneste præstere 8K@60 Hz rendering på en grafisk meget simpel titel, mens spillet [i en godt nok ældre revision, men det passer fortsat meget godt til forventningerne om forskellene] er indstillet til 6K rendering på series X. Siden de 2 maskiner ellers er ret ens i hardware, fraset særligt forskellene på deres GPU er det imho lidt nørdet og interessant at se forskellene manifestere sig så tydeligt i praksis - og det synes de heldigvis også på Digital Foundry
Slutteligt kan det også lige nævnes at Sony barsler med at udrulle firmware med ALLM og VRR på bl.a. XH90/X900H og det således kunne begynde at se mere sandsynligt ud og man kunne håbe på og komme til at se VRR på PS5 inden udgangen af 2021 som rygterne også gerne vil det
VRR ville i øvrigt i endnu højere grad gøre det muligt at se hvilke spil der drager bedst nytte af hhv den ene og den anden af de 2 lidt forskellige konfigurationer forbundet med GPU om memory, da det jo kan være svært at iagttage i titler solidt låste til 60 fps.
Som tidligere fremhævet, bl.a. her i tråden er der den forskel på PS5 og XBox series X, at Series X har en større GPU med flere compute unit, der dermed kan præstere flere TFlops, mens PS5 for sin part har en højere GPU clockspeed som sin fordel. Det mønster man dermed gerne ser imellem de 2 konsoller med den forskel i konfiguration, er således at PS5'eren ved mere nedskalerede grafiske settings f.eks. er bedre til at ramme 120 Hz i 120 Hz titler og til dels også gerne ses have lidt mere stabile fps ved grafisk relativ simple titler der sigter efter 60Hz. Omvendt har Series X ydelsesfordel i forbindelse med mere grafisk tunge og komplekse titler, så man ser det modsatte i forbindelse med sådanne. Samme mønster og princip finder man også gentaget i det første 8K@60 Hz konsolspil, her kan PS5'eren som den eneste præstere 8K@60 Hz rendering på en grafisk meget simpel titel, mens spillet [i en godt nok ældre revision, men det passer fortsat meget godt til forventningerne om forskellene] er indstillet til 6K rendering på series X. Siden de 2 maskiner ellers er ret ens i hardware, fraset særligt forskellene på deres GPU er det imho lidt nørdet og interessant at se forskellene manifestere sig så tydeligt i praksis - og det synes de heldigvis også på Digital Foundry
Slutteligt kan det også lige nævnes at Sony barsler med at udrulle firmware med ALLM og VRR på bl.a. XH90/X900H og det således kunne begynde at se mere sandsynligt ud og man kunne håbe på og komme til at se VRR på PS5 inden udgangen af 2021 som rygterne også gerne vil det
VRR ville i øvrigt i endnu højere grad gøre det muligt at se hvilke spil der drager bedst nytte af hhv den ene og den anden af de 2 lidt forskellige konfigurationer forbundet med GPU om memory, da det jo kan være svært at iagttage i titler solidt låste til 60 fps.
Senest rettet af TBC 1. okt 2021, 14:47, rettet i alt 1 gang.
PC: 7800X3D,RTX 4090 Gigabyte GAMING OC, 32GB@6K/CL30, LG CX
Stue: JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovev:77" S92C,VSX-325,ATV4K
Stue: JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovev:77" S92C,VSX-325,ATV4K
1. okt 2021, 07:31
#335184
HDMI 2.1 VRR til Sony XH90 er ude nu. Her er downloadfilen til Europa: Sony starter udrulning af HDMI 2.1 VRR, ALLM opdatering til XH90
Der er stadig intet nyt om VRR til PS5 eller Sonys 2021 TV-modeller, men mon ikke det alt sammen nærmer sig.
Der er stadig intet nyt om VRR til PS5 eller Sonys 2021 TV-modeller, men mon ikke det alt sammen nærmer sig.
4. okt 2021, 07:16
#335262
Sony er begyndt at eksperimentere med 'demoer' – game trails – på PlayStation 5. Det synes jeg er et godt initiativ. Mange af os husker nok tilbage på de dage, hvor demoer af spil var helt normalt.
https://www.eurogamer.net/articles/2021 ... ure-to-ps5
https://www.eurogamer.net/articles/2021 ... ure-to-ps5
Vedhæftede filer
20211002114624.jpg (465.5 KiB) Vist 1956 gange
7. okt 2021, 11:18
#335363
7. okt 2021, 20:03
#335376
TV perfekt for Playstation.
Den 4 meter lange 4*4 stolpe kan snart ikke komme længere op i ballonknuden.
Købte sidste år et 75XH90, solgt som THE PS5 TV.
Træt træt
Den 4 meter lange 4*4 stolpe kan snart ikke komme længere op i ballonknuden.
Købte sidste år et 75XH90, solgt som THE PS5 TV.
Træt træt
8. okt 2021, 05:31
#335383
Sony på vej med 'Perfect for PlayStation 5' funktioner til 4K & 8K TV
Som udgangspunkt ser jeg ikke nogle tekniske hindringer ift. også at åbne for HGiG og ALLM på Sony XH90. Lad os se hvad der sker. Sony melder jo en opdatering nummer 2 på vej til XH90. Det lyder som om, at brikkerne omkring spilfunktioner på PS5 og Sony TV falder på plads henimod slutningen af 2021.
Som udgangspunkt ser jeg ikke nogle tekniske hindringer ift. også at åbne for HGiG og ALLM på Sony XH90. Lad os se hvad der sker. Sony melder jo en opdatering nummer 2 på vej til XH90. Det lyder som om, at brikkerne omkring spilfunktioner på PS5 og Sony TV falder på plads henimod slutningen af 2021.
8. okt 2021, 06:00
#335384
Meget af Sonys markedsføring omkring de nye 'Perfect for PS5', VRR og andre nye spilfunktioner på PS5 er bygget op omkring Gran Turismo 7. Jeg er personligt meget spændt på GT7, men er dog også lidt varsom med at sætte forventningerne for højt efter Gran Turismo Sport.
8. okt 2021, 13:05
#335394
Sony XH90 og andre modeller får også de nye PS5-funktioner
Rasmus Larsen skrev: ↑8. okt 2021, 05:31 Sony på vej med 'Perfect for PlayStation 5' funktioner til 4K & 8K TVVi fik prompte svar fra Sony og det er godt nyt.
Som udgangspunkt ser jeg ikke nogle tekniske hindringer ift. også at åbne for HGiG og ALLM på Sony XH90. Lad os se hvad der sker. Sony melder jo en opdatering nummer 2 på vej til XH90. Det lyder som om, at brikkerne omkring spilfunktioner på PS5 og Sony TV falder på plads henimod slutningen af 2021.
Sony XH90 og andre modeller får også de nye PS5-funktioner
8. okt 2021, 13:59
#335395
Fedt Sony læste mit indlæg på flatpanels
De havde nok ondt af mig, og min kære 4*4 stolpe
De havde nok ondt af mig, og min kære 4*4 stolpe
14. okt 2021, 05:49
#335537
Sony markerer 5 års dagen for PS VR. Der kommer i november nogle gratis PS VR spil som del af PS Plus.
"And to celebrate this PS VR milestone, we wanted to give a special thank you to PlayStation fans: Starting in November, PlayStation Plus* members will get three PS VR bonus games for no extra charge. Stay tuned for more details in the PlayStation Plus update in the next few weeks."
https://blog.playstation.com/2021/10/13 ... tation-vr/
Der er jo også et ny PS VR-system på vej til PS5. Vi ved bare ikke hvornår det kommer: Sonys PS5 VR-headset får 4K HDR OLED-skærm – rygte
"And to celebrate this PS VR milestone, we wanted to give a special thank you to PlayStation fans: Starting in November, PlayStation Plus* members will get three PS VR bonus games for no extra charge. Stay tuned for more details in the PlayStation Plus update in the next few weeks."
https://blog.playstation.com/2021/10/13 ... tation-vr/
Der er jo også et ny PS VR-system på vej til PS5. Vi ved bare ikke hvornår det kommer: Sonys PS5 VR-headset får 4K HDR OLED-skærm – rygte
14. okt 2021, 08:11
#335538
Det her oplever jeg også. PS5 lever sit eget liv på HDMI CEC. Til tider når jeg at tænke, om der er nogen der støvsuger i nærheden, men det er bare PS5, der fyrer op for sine – lidt mere moderate end PS4 Pro – jetmotorer inde i TV-kabinettet.
Log ind med sociale netværk