Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Skakke
Hey.

Jeg står og skal have nyt tv, og skal gerne have lidt hjælp/meninger.

Har fundet nogle modeller, som jeg synes godt om, men jeg har meget svært ved at vælge.

Så derfor vil jeg gerne høre, hvad I synes om følgende modeller:

Samsung LE46M87BD - anbefalet her på flatpanels
http://www.dvdpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=407275

Panasonic TH-50PX70 - Også anbefalet
http://www.krishav.co.uk/store/prodView ... tegory=496

anbefalinger har jeg fundet her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... tart_from=&

Eventuelt sharps LC 46XD1E - Den er bare lidt dyrere en Samsung skærmen, og da ikke så meget bedre?
http://dvdpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=369152

Man hører jo meget forskelligt om Plasma - LCD, FullHD - HD-Ready.

Hvis I skulle vælge mellem disse skærme, også taget pris i betragtning, hvad ville I så vælge?

Min smertegrænse er 12000kr, som Samsung skærmen også koster. Har I eventuelt nogle andre forslag?

Håber I kan guide mig lidt i den rigtige retning :-)
Af Skakke
Det skal lige siges, at jeg skal bruge TV'et til følgende:

- Vi ser mest TV, damen ser TV2, 3+ og Kanal4 og jeg ser fodbold, masser af fodbold. Tv ser vi over parabol

- Har den gamle Xbox, hvor jeg kører XBMC på. Bruger den til DVD afspiller og til spil. Den vil jeg også gerne stadig have tilsluttet. Via RGB-scart
Af zyckelmaster
Med dit behov (hovedsageligt tv (med vægt på sport)), ville jeg helt klart gå efter Panasonic'en, fordi den for mig se er langt bedst til at håndtere alm. tv-signal.

Men hvor har du set PX70 i 50" til 12 K? Jeg har ikke set den til under 14 K. Hvis jeg har ret i min prisvurdering, så er den selvsagt for dyr. I så fald ville jeg gå efter den nye model PX80 i 42" - se bl.a. tilbuddet fra knot.dk på forsiden af flatpanels. Det er en bragende god skærm til prisen. Den koster kun 10 K.

Det ville i øvrigt også give dig råd til at købe en bedre dvd-afspiller som du så kan tilslutte via HDMI - fx Pioneer DV400 eller Denon 1740 (koster 1.000-1.500 kr.). Det vil gøre det til en markant bedre oplevelse, at se DVD på den nye fladskærm.
Af Skakke
zyckelmaster skrev:Med dit behov (hovedsageligt tv (med vægt på sport)), ville jeg helt klart gå efter Panasonic'en, fordi den for mig se er langt bedst til at håndtere alm. tv-signal.

Men hvor har du set PX70 i 50" til 12 K? Jeg har ikke set den til under 14 K. Hvis jeg har ret i min prisvurdering, så er den selvsagt for dyr. I så fald ville jeg gå efter den nye model PX80 i 42" - se bl.a. tilbuddet fra knot.dk på forsiden af flatpanels. Det er en bragende god skærm til prisen. Den koster kun 10 K.

Det ville i øvrigt også give dig råd til at købe en bedre dvd-afspiller som du så kan tilslutte via HDMI - fx Pioneer DV400 eller Denon 1740 (koster 1.000-1.500 kr.). Det vil gøre det til en markant bedre oplevelse, at se DVD på den nye fladskærm.
Hey.

Jeg har fundet Panasonic TH-50PX70 her:
http://www.krishav.co.uk/store/prodView ... tegory=496

Da pund ligger så lavt for tiden, så er tv'et rigtig billigt. krishav.co.uk bliver i øvrigt rost rigtig meget på recorders.dk

Eneste forskel på DK og UK modellen skulle være følgende:
Hej.

Jeg vil blot dele en lille ting med jer:

Fik et Panasonic 50PZ70 fra Krish for ca.1 mdr. siden for 12.000kr. En meget fin pris, selv med levering på 1500 kr. Varen ankom efter 4 dage.

Der er blot en lille forskel i modellerne i England og dem til resten af EU. Englang kører med samme billedsystem (PAL) som resten af EU, men med deres eget lydsystem på nogle andre frekvenser end fx. i DK. Dette bevirker, at der ikke er lyd på nogle af kanalerne. Lidt ærgerligt kan man sige - og hvorfor har Panasonic ikke lavet én model, som kan dække alle landes lydfrekvenser.

Men det kan omgås, hvis man fx. som jeg selv bruger en ekstern tuner, som fx. selector eller lign. modtager, da den så sørger for at "fange" lyden og sende den videre til tv'et.

Blot til jeres orientering.
Men det burde jo ikke være et problem, når jeg kører over parabol.

Mener du så, taget prisen i betragtning, at jeg skal tage et TH-50PX70 ?

PS: link til hvor krishav bliver diskuteret:
http://www.recorders.dk/forum/forum_pos ... PN=2&TPN=1

PPS: Jeg vil selvfølgelig gerne på sigt kører blueray film. Eventuelt via en PS3

/Skakke
Af zyckelmaster
Personligt foretrækker jeg at købe i Danmark og gerne hos en butik med producentgaranti (dvs. ikke parallelimport). Jeg har godt nok aldrig selv haft problemer fejl eller reklamationer, men jeg kender en som er endt i den situation, og så er det altså ganske befriende, at producenter selv afhenter fladskærmen sørger for reparation og aflevere den igen.

I tilfælde af, at du køber den i England, så er du vist omfattet af engelsk købelov og skal formentlig retunere fjernsynet til England, hvis der opstår reklamationer, så spørgsmålet er om du vil løbe den risiko.

Du skriver i øvrigt,at du gerne vil kunne afspille Blueray-film. Det kan du gøre på alle fjernsyn, men PX70 understøtter ikke 24p. Det gør derimod PX80, og det giver altså et bedre billede (jeg har set dem op mod i hinanden (i 42").

For mig at se skal du vælge mellem at få:

- et superstort fjernsyn (50") med lidt ringere billede (minimalt for alm. tv og dvd, men af betydning ved blueray) og med en risiko i forhold til reklamationer, over for

- et stadig rimeligt stort fjernsyn (42") med en smule bedre billede og ingen risiko i forhold til reklamationer (samt en ny dvd-afspiller ;) (eller halvdelen af udgiften til din første blueray))

Jeg kan ikke fortælle dig, hvad der er bedst for dig. Personligt ville jeg dog vælge PX80 i 42".
Af Skakke
zyckelmaster skrev:Personligt foretrækker jeg at købe i Danmark og gerne hos en butik med producentgaranti (dvs. ikke parallelimport). Jeg har godt nok aldrig selv haft problemer fejl eller reklamationer, men jeg kender en som er endt i den situation, og så er det altså ganske befriende, at producenter selv afhenter fladskærmen sørger for reparation og aflevere den igen.

I tilfælde af, at du køber den i England, så er du vist omfattet af engelsk købelov og skal formentlig retunere fjernsynet til England, hvis der opstår reklamationer, så spørgsmålet er om du vil løbe den risiko.

Du skriver i øvrigt,at du gerne vil kunne afspille Blueray-film. Det kan du gøre på alle fjernsyn, men PX70 understøtter ikke 24p. Det gør derimod PX80, og det giver altså et bedre billede (jeg har set dem op mod i hinanden (i 42").

For mig at se skal du vælge mellem at få:

- et superstort fjernsyn (50") med lidt ringere billede (minimalt for alm. tv og dvd, men af betydning ved blueray) og med en risiko i forhold til reklamationer, over for

- et stadig rimeligt stort fjernsyn (42") med en smule bedre billede og ingen risiko i forhold til reklamationer (samt en ny dvd-afspiller ;) (eller halvdelen af udgiften til din første blueray))

Jeg kan ikke fortælle dig, hvad der er bedst for dig. Personligt ville jeg dog vælge PX80 i 42".
Jeg har lige snakket med John fra krishav, og han fortalte at TV'et kommer med full EU Panasonic garanti. Så burde der da ikke være noget problem her?