Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg oplever små sorte bokse (3 - 5 stk) str. 2 x 2 cm med et Ø i midten på billedet, når jeg ser den digitale udgave af DR 1.

Jeg benytter ikke et CA modul på mit Sony W3000.

Det er kun på DR 1 og ikke på de andre digitale programmer.

Jeg tror umiddelbart at der er tale om en fejl i antenneforeningens signal på DR1, men Stofa siger, at de ikke har oplevet lignede problemer fra andre brugere.

Er der andre som har lignede problemer med DR1 eller som kan komme med forslag som kan afhjælpe problemet :)
Af noel.dk
Jeg har hørt om tilsvarende problemer, prøv at tjek signalstyrken i menuen for "digital tv". Såfremt den er lav, så prøv at smid et stift antenne-kabel mellem tv og dit antenne-udtag i væggen. De bløde kabler skulle eftersigende være ringe til digitalt signal. (Jf. andre brugeres erfaringer)
Af mathiesen
Tak for tippet !

Har kontrolleret signalet - er middel (ca. 3/4), så det kan vel ikke være det digitale signal det er galt med - eller hva'.

I dag er der 5 sorte bokse på DR1 - og det er ikke de samme steder som i går ???

Jeg tror stadig det er et problem hos antenneforeningen.
Af jkj
det samme her 5-6 felter fredag 3 lørdag og 5 idag spændt på hvad stofa siger ellers et top tv kender du nogle links til kalibrering af W 3000
Af mathiesen
Samme antal felter her - det må være Stofa det er galt med !

Jeg benytter stort set samme opsætning som anbefalet til x3500 - dog med enkelte mindre tilretninger. Kanon farve og fin sort.

Set test heraf af X3500 (med anbefalinger) på fpn.dk (mener jeg).

Benytter du et CA modul fra Stofa ?

Hvis ja, hvilke programmer er digitale - udover DR1, DR 2, DR Update TV2 (er det stort set alle programmer som er digitale i programpakken) ?

Ja, W3000 er et super tv.
Af Beckham
Havde nøjagtig samme problem på mit D3000 fredag og lørdag. Får også mit signal igennem Stofa og benytter et CA modul. I dag er problemet dog væk.
Af mathiesen
Har talt med Stofa - der er tale om et generelt problem, som de arbejder på at løse.
Af jkj
bruger ikke ca modul pt. stofa siger at man kan tilkøbe digitale signaler på modulet efter eget valg.Svaret fra stofa lyder lovende vi afventer situationen
Af jkj
lader til at problemet er løst.
Af experten
Problemet er at hvis man køber et CA modul med metalkanter er kvaliteten meget svingende sørg for at få byttet det til et camodul med enten gummi eller plastik kant.

Sony anbefaler også dette, men flere forretninger er ikke klar over dette ;;)
Af jkj
tak for svaret