Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rtorp
Hej dknia,

Tillykke med det nye TV. Ville egentligt have købt det samme blot i 32". Men jeg fik et godt tilbud på et JVC. Imidlertid er jeg ved at gå ud af mit gode skind da jeg ikke kan få den til at spille med min bærbare PC. Billedet er ikke skarpt og kan ikke tilpasses skærmen. Har læst i et andet forum at andre har samme problem. :((

Hvis jeg sætter mit DIGIcam til JVCén står billedet heller ikke skarpt. !:(

Nu vil jeg så høre dig om der er problemer med bruge dit nye alter til at køre PCén via VGA (min har ikke DVI udgang). Altså vise billeder og internet osv.

På forhånd tak.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
PS: Du har stadig et par julekager til gode...
Uha. Det lyder godt, men jeg ved ikke lige hvornår tiden er til det. Evt. en weekend op til jul eller efter? Ellers så må det blive en anden slags kager =)

Rtorp: Er det ikke fordi du ikke kan få den rigtige opløsning sendt til skærmen? Hvilken kører du i nu?
Af KlausM
dknia skrev:Sortniveauet er bedre end forventet, og til det materiale jeg hidtil har set absolut i orden - nej det er s*u p*ssegodt! :p. Nu udestår lidt mere detaljerede tests, ligesom jeg skal have kalibreret farver m.v. ind når min DVD-Essentials kommer ind af brevsprækken.

Mvh,

Niels
Hej Niels
Er den DVD-Essentials moget værd???
Kan du fortælle lidt om den eller hvor jeg kan læse om den?
Hvor kan man købe den ?

Mvh. Klaus
Af Rtorp
Rasmus Larsen skrev:
Rtorp: Er det ikke fordi du ikke kan få den rigtige opløsning sendt til skærmen? Hvilken kører du i nu?
Ifølge brugsanvisningen understøtter JVC kun VGA 640*480 samt XVGA 1024*768. Mit skærmkort (ATI 9700) kan ikke sættes til 640*480.

Billedet fra min bærbare er for stort til JVCén, ca. 20% af billedet kan ikke ses uden man kører rundt med piletasterne. Herud over står billedet ikke skarpt. JVC hotline oplyser at skærmen er lavet til TV og ikke PC, så det må jeg leve med. !:(
Af Jacob_Bentzen
Jeg kunne godt finde på at købe dette TV.
Hvilket kabel er bedst at bruge når man vil sætte sin computer til det??
Af Mr_Mo
Så vidt jeg ved, så kan man opnå 1:1 pixelmapping med en VGA kabel.
Der medfølgede ikke en VGA kabel, så jeg har ikke haft mulighed for at teste det.
Af icewind
Fin anmeldesle men mit valgt bliver nok 9830 da den har 2 tuner
Af ABHolm
Det var da dejligt med en mere eller mindre udførlig test :-)

Nu bliver jeg jo nødt til at smutte ind og se det i Hifiklubben. Overvejer nemlig meget kraftigt at købe dette tv. Har fundet det hos Dandiscount og fået prisen ned på 21000,-

Og det er vel en ok pris??? ;-)

Hvad skulle fordelen være ved at have 2 tunere???

Endnu engang mange tak for anmeldelsen
Af hest
Fordelen er at man så får rigtigt PiP hvor du kan se 2 tv programmer på samme tid. Det er noget Samsung på en måde reklamerer med, de fortæller bare ikke HELT præsic hvordan det er på deres tv :)

TV'et er utrolig flot og mit valg står stadig mellem Philips 37PF9830 og det her Samsung... Ender nok med at tage Samsung'et både fordi der er større billede, mindre pris og så er der ikke så meget spildplads omkring skærmen som der er ved Philips pga. Ambilight. Kanten på Philips skærmen er utrolig stor i forhold til mange andre TV. Philps TV'et er heller ikke til at få fingrene i lige for tiden :) men man kan jo håbe det snart bliver bedre.

Det er godt lige at få læst en test herinde om Samsung'et så hvis der er andre der er gået ud og har købt det, bør i helt klat lige skrive lidt om det herinde