Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Alien911
Dav,

Jeg har brug for noget hjælp. Skal til at vælge hvilke(n) skærm(e) jeg skal anskaffe mig til min computer.

I længere tid har valget lagt meget fast på 2 dell 2007FP.
Men en tur til cebit og tests på denne side har gjort at jeg har fået øjnen op for Eizo. Så har fået flere muligheder at vælge imellem og har brug for nogle råd.

Nu ligger valget mellem disse 3 kombinationer:

2 x 2007FP
2007FP

2 x S2000
S2000

1 x HD2441W
HD2441W

Priserne ligger nogenlunde på samme niveau så det er ikke på den baggrund beslutningen skal tages.

Skærmen(e) skal primært bruges til alm. arbejde som indebære teksbehandling, let CAD arbejde, lidt gaming og generelt mulittasking.

Grunden til at jeg vil have to skærme er muligheden for at have flere programmer fremme på engang. Vil dette blive et problem på en widescreen?

Hvad ville i vælge?

Det er mit første indlæg på forummet så håber der er nok nfo til at svare, ellers er i meget velkommende til at spørge.
Af Alien911
Tror 2 x 24" vil være alt for stort, og egentlig til mit skivebord, som kun er 1,5 meter bredt. Og det samme gælder egentlig også den 22" samt at opløsningen "kun" bliver 1080 pixels høj og så forfærdelig bred.

Hvordan er det med at købe dell skærmene fra england, hvor meget kan der spares og er det sikkert nok?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I min egen erfaring så vindes der en del ved at benytte 2 skærme frem for 1. Du har mere frihed til at flytte vinduer over på en anden skærm og stadig køre dine programmer i fuldskærm på den første - det giver mindre forvirring til dagligt og du bruger mindre tid på at finde tilbage til det du egentlig var i gang med, hvis du tab'er rundt imellem vinduerne.

2007FP kan jeg varmt anbefale. Den giver nogle gode farver og opløsningen passer mig ret godt. Billedmæssigt er det også en god skærm.
Af Alien911
ja der har du ret yakken, tror det vil give en større frihed.

Men hvordan er det med bestilling fra england, de er jo faktisk en del billigere derovre.

http://www.pcbuyit.co.uk/product.asp?de ... =6&sku=197

http://www.overclockers.co.uk/showprodu ... =MO-010-DE

Er der andre steder den kan findes derovre?

Hvordan er det med fragten, hvor meget koster den?
Og kan ikke lige se hvor man på pcbuyit.co.uk skriver at den skal til danmark, på bestillingssiden står der bare UK og man kan ikke ændre det?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Bestilling fra pcbuyit.co.uk har været omtalt en del herinde. Søg evt. på navnet her i forum - du skal blot tage kontakt til dem for at få den sendt hertil. Fragtprisen er dog ret anseelig.
Af Alien911
Jep har sent en mail til dem med lidt spørgsmål..

Ellers tak for hjælpen,

valget bliver 2 x 2007FP, hjalp lidt at de kan fået til under 2/3dele under Dells pris ;)