Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ja, jeg har læst de andre tråde vedr. parallelimport, men dette drejer sig specifikt om Sony 40X3500-modellen.
Jeg er klar over, at man kan vente længe på reperation, og at man måske skal kæmpe lidt mere, for at få forhandleren til at give pengene tilbage, hvis nu uheldet skulle være ude - dette er en del af af at købe parallelimport, og jeg kan acceptere det.
Jeg har heller ikke noget imod engelske menuer og manualer.
Men derudover har jeg hørt, at præcis Sony 40X3500 modellen har et problem vedr. DVB-T og DVB-C, når man skal bruge det i Danmark/til danske kanaler. Desuden snakkede en medarbejder fra Sony om, at undertekster godt kunne dukke op på de forkerte tidspunkter, og at tekst-tv ikke altid virkede, når der var tale om parallelimport af 40X3500.
Jeg er godt klar over, at han ikke ligefrem kan stå og anbefale parallelimport, men er der noget om det?

Jeg vil meget gerne høre fra nogle, som har købt netop denne model, og kan fortælle mig om jeg bør være nervøs. Jeg kunne selvfølgelig købe en skærm, prøve den af, og i værste fald sende den tilbage inden 14 dage, men hvis nogen kunne af- eller bekræfte min tvivl, ville det jo være meget lettere ;) .

På forhånd tak!
Af experten
Hejsa.

Problemet ligger i at, når dit tv som opdaterer sig selv ca 3 gange om ugen, vil miste danske undertekster.

Pixelfejl skal man hos nogle leverandører helt op på 5-9 stk. før de gider at lave den.

Selvfølgelig fragt frem og tilbage ved reklamationer, samt reparationer efter et halvt år skal man kunne bevise at fejlen var der fra start af.

Godt råd......betal lidt ekstra og slip for uheldige oplevelser. Nemmere at være beskyttet af dansk reklamationsret end europæisk :-)