Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har lige været nede i den lokale fona. Her stod jeg og kiggede på overnævnte skærm. Det der undrede mig, var at der stod at skærmen havde en opløsning på 1024*768. Jeg var rimelig sikker på at opløsningen derimod var på 1366*768. Derfor henvendte jeg mig til en af ekspedienterne. Jeg sagde til ham at jeg troede de havde opgivet skærmens specifikationer forkert. Han sagde derimod at opløsningerne var skrevet rigtigt, og at denne opløsning kun fandtes hos LCD tv.

Så kom jeg jo hjem og chekkede samsungs hjemmeside.
http://www.samsung.com/dk/products/tv/p ... ifications
Her står der klart og tydeligt at opløsningen for 50" modellen er som jeg sagde, nemlig 1366*768 og den mindre model har den lavere opløsning på 1024*768?

Derfor vil jeg lige være HELT sikker på, hvorvidt skærmen har opløsningen 1366*768 ;)

Tager jeg fejl, eller er dette endnu engang et bevis på hvor mange forkerte informationer man kan få i Fona?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
50" versionen burde have 1366x768 ligesom mange andre 50" skærme fra andre producenter. Fona-gutten har ikke læst specifikationerne ordenligt da han flettede det skilt.
Brugeravatar
Af Stefan V
Super, så tror jeg lige jeg skal ned og fortælle dem denne lille misforståelse ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ingen der kan lide en smart ass ;)
Brugeravatar
Af Stefan V
Nej nej, Jeg vil jo bare pænt fortælle dem at der en lille fejl på deres opgivelser, det er ikke fordi jeg vil spille klog overhovedet, så meget viden har jeg slet ikke!

Der er jo ingen grund til at være uforskammet, det kommer man ikke langt med!