Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa!

Jeg står i lidt af et dilemma.. Jeg havde oprindeligt besluttet mig for et Samsung LE-40M87BD da jeg synes funktionaliteten var lækker (herunder digitale tunere osv.), godt design og havde fundet det til en god pris - 8200,- + fragt.

Jeg var så inde i en butik og se det sammenlignet med et plasma-TV, og følte mig så pludselig meget overbevist om at LCD måske ikke just var vejen frem for mig. Jeg kontaktede forhandleren af TV'et (hvor jeg havde fundet det billigt) hvortil han foreslog TH-42PX70E til 8100,- Jeg var stort set på vej ud af døren, men ville lige tjekke specifikationerne, og så at den "kun" havde DVB-T som digital tuner. Da vi har TV gennem TDC, og jeg ABSOLUT er ked af at skulle have (og betale for) en extern boks til at styre kanaler med, stoppede jeg op igen.

Jeg meldte at jeg ikke kom efter TV i dag, og er nu totalt rådvild.

Jeg har set at det gælder alle plasma-tv, at der ikke er DVB-C tuner, så mit valg er vel enten at få et godt analog/digital billede med en ekstern tuner (plasma) eller at få et ringere analog/digital billede indbygget i tv'et (LCD).. En eller anden hjælp mig - hvad skal jeg gøre?

Vi bruger mest af alt tv'et til kabeltv, og nogle få gange til DVD-film, eller anden højere kvalitets udstyr.

Budgettet ligger omkring de 8-9000 kroner

Mvh.
SwedChef
Af keler
Der er heller ikke DVB-C tuner i Samsungen.

Tag deT nye px80 - Klasse tv :)
Af swedchef
keler skrev:Der er heller ikke DVB-C tuner i Samsungen.

Tag deT nye px80 - Klasse tv :)
Det er sq godt set - det havde JEG ikke engang set - pinligt!

Jeg har ikke lige fundet det px80 nogle steder, men kan næsten regne ud prisen ikke ligger i samme område..

Jeg kan se man kan komme et eller andet indstiks-kort i den panasonic jeg henviser til.. noget CA-kort.. hvad er det for en dims ? En tuner ? Hvad koster den? :)
Af keler
px80'eren ligger på omkring 10 kg :)

Har selv haft m87'eren og har nu px80 og der er lysår til forskel i billedkval.

Men hvis du bare skal bruge din skærm til alm. dvd og tv så går px70 også helt klart an! Jeg ville bare gerne ha 24p og et federe design.. Blandt andet ;)

Ellers har samsung også lavet en model der hedder q97/q96. Den har også fået meget ros.
Af swedchef
keler skrev:px80'eren ligger på omkring 10 kg :)

Har selv haft m87'eren og har nu px80 og der er lysår til forskel i billedkval.

Men hvis du bare skal bruge din skærm til alm. dvd og tv så går px70 også helt klart an! Jeg ville bare gerne ha 24p og et federe design.. Blandt andet ;)

Ellers har samsung også lavet en model der hedder q97/q96. Den har også fået meget ros.
Hvor bor du? :)

Skal jeg ikke lige se den i drift? :-)
Af swedchef
Jamen så er samsung'en nok taget ud af ligningen..

Så er det nok en "Sony KDL-40D3500" mod "Panasonic TH-42PX70E"

Sonyens fordel - Har DVB-C.

Panasonic'ens - Plasma, godt billede.

Ved stadig ikke.. hjælp!
Af keler
Ville til enhver tid tage px70. Billedkvalitet må være det der kommer først. Man kan alligevel ikk gardere sig mod ikke at have en boks. Ingen ved hvad fremtiden bringer. Den d3500 du snakker om, understøtter dog ikke mpeg 4, som tv bliver sendt i engang i fremtiden, og så slipper du ikke for en boks.

Mit råd: kig efter den skærm med bedst billedkvalitet, og lad ikke tanken om en ekstern boks være det der er den afgørende faktor. Den slipper man højst sandsynligt ikke for alligevel ;)
Af swedchef
keler skrev:Ville til enhver tid tage px70. Billedkvalitet må være det der kommer først. Man kan alligevel ikk gardere sig mod ikke at have en boks. Ingen ved hvad fremtiden bringer. Den d3500 du snakker om, understøtter dog ikke mpeg 4, som tv bliver sendt i engang i fremtiden, og så slipper du ikke for en boks.

Mit råd: kig efter den skærm med bedst billedkvalitet, og lad ikke tanken om en ekstern boks være det der er den afgørende faktor. Den slipper man højst sandsynligt ikke for alligevel ;)
Hvad er det - Er det et fly? (nej) - er det en raket? (nej) - er det supermand? (nej) - Det er "keler" - Lynhurtig, og skarp som et samuraisværd!

Du skal have mange tak for dine hurtige og præcise svar - du er en styrke for dette forum!

Mvh. SwedChef
Af keler
:D

Jamen det var så lidt mate.. ;)

Held og lykke med købet.. :)
Af mortena1980
Understøtter PX80 mpeg-4?