Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af zyckelmaster
Selvom de forsætter med at producere plasma, så kunne noget tyde på, at de dropper selv at producere paneler. Det er vel i sig selv ganske ærgeligt, da de dermed ikke længere er der til at presse de andre mod stadigt bedre paneler.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Som jeg netop snakkede med Torben om, så vil det nu alligevel virke underligt. De har netop vist den næste generation af deres skærme frem i januar og deres prototype af det supertynde panel.

Det ville virke underligt at afvikle hele produktionen, når der er lagt så meget arbejde og så mange penge i at vise det frem blot nogle uger forinden.

Jeg kan måske godtage den om, at 42 tommer paneler outsources; det var jo også et stort pres på plasma 37" segmentet og lige nu holder stort set kun Panasonic fast, men jeg tror stadig Pioneer vil producere paneler til deres high-end skærme.

Den officielle udmelding kommer på fredag, så indtil da forholder vi os også passive her på siden med vores nyheder.
Der har jo ligeledes været rygter om at f.eks. skifte fra 42 tommer til 44 tommer, og meget andet.
Senest rettet af Rasmus Larsen 05 mar 2008, 12:55, rettet i alt 1 gang.
Af Rolfiboy
Det er da ikke så mærkeligt, når man er nødt til at sælge skærmene billigere end det koster at producerer dem.

De har jo kørt med underskud i flere år, i deres plasma afdeling.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det forklarer jo stadig ikke hvorfor de skulle vise en masse nye plasma-koncepter på den forrige messe og så lukke forretningen få uger efter.
Brugeravatar
Af Andromedia
yakken skrev:Det forklarer jo stadig ikke hvorfor de skulle vise en masse nye plasma-koncepter på den forrige messe og så lukke forretningen få uger efter.
"Lukke forretning" er nok også lidt for store ord. Som jeg forstår artiklen så vil Pioneer holde op med at producere deres egne plasma paneler. Det er selvfølgelig ærgeligt når de laver nogle helt fantastiske paneler, men det kan de åbenbart ikke tjene penge nok på.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jah, men intet er officielt endnu. Jeg modtager selv pressemeddelelserne, både de danske, engelske og dem fra asien, som overstættes - og intet officielt er kommet ud endnu.

Der har været skrevet noget på japansk, men prøv at se hvad en japansk sprogede bruger skriver:
"Okay, this is not the best journalism by Engadget. The Japanese release
translates as "With regard to the corporate restructure we are currently
condsidering, all decisions will be revealed in the March 7th
announcement". The translated version from Inpress was not correct and
should be discounted. There is no mention of the restructure rleating to
the end of their plasma business, and they deny everything that came out
in the Nikkei, saying no-one was quoted.

Given the company, as Elvar said, has put so much money into their Kuro
panels and technology, it does not make commercial (or common) sense
to just throw it all away to use Pana technology. Remember the company
also signed a tie-up with Sharp a year or so ago and it could be that deal
that comes to fruition on the 7th. "
Jeg holder stadig på, at vi afventer til fredag på Pioneers pressemøde, så vi ikke forhaster os til at konkludere på sagen.
Jeg ved ikke om dette er et dumt spørgsmål, men kommer pioneer så til at have et andet design? Panelet har vel også noget at gøre med hvordan TV'et endeligt kommer til at se ud?
Pioneer har jo i øjeblikket et meget elegant design :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Nej det tror jeg ikke sker. Panelet har kun en meget lille betydning for designet. Tykkelsen på rammen stammer naturligvis fra den "jernramme" der er omkring panelet, men ellers er panelet jo blot billedarealet.

Personligt har jeg dog stor tiltro til, at Pioneer stadig vil producere fantastiske Tv - selv med paneler fra en anden producent.
Brugeravatar
Af Stefan V
Det lyder godt :)
Så må man jo formode at de stadig kommer til at sælge godt på deres design.