Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Berg42
Er der nogen herinde der har ovennævnte tv, og bruger det med den/de indbyggede kabel tuner/e (Dvb-c), og vil hjælpe med at besvare mine spørgsmål ?

Hvad skal der bruges af extra udstyr for at se stofa fra kabel (fx. Irdeto ca modul) ?

Skal der bruges et eller 2 (Da der vist er 2 tunere)

Skal der bruges et eller 2 Tv-kort fra stofa ?

Fungere HD tunerne automatisk når ovenstående er monteret ?

Er Hd-tunerne Mpeg 2 eller Mpeg 4 ?

Kan man blande kanalerne i kanal-opsætningen (digitale, analog, og HD) ?

Kan man optage et program på den indbyggede harddisk, mens man ser et andet (Fx optage SD-signal eller HD, mens man selv ser digitalt) ?

Ellers noget positivt eller negativt at sige om dette app. ?

Håber nogen kan hjælpe med ovenstående.

Mvh.

Berg42
Af Oska
Hej Berg42,

Jeg har selv en HD1èr..., og er meget tilfreds.

For at tilslutte enheden skal du bare have et CA modul og sætte et kort i til afkodning (modulet afhænger af fra hvilken udbyder du får signal fra )
Jeg kan alene udtale mig fra sattelit - men går udfra (fra brugervejl.) det er samme princip.

Som jeg forstår via manualen - er det en indbygget Mpeg2 HD tuner - men samtlige kanaler (også Mpeg4) afkoder den fint og billedet står fantastisk...

MAn kan blande kanalerne fra alle signaltyper ved at lave sine egne foretrukne (6 stk.) virker helt fint..,

Og sidste spørgsmål - man kan godt optage fra een tuner og se fra en anden samtidig..

Jeg har dog ikke prøvet analog signaler - da jeg kun har koncentreret mig om DVB-T og DVB-S/S2 signalerne på tvet.

Så alt fungerer helt fint - ihverfald hos mig.
Det bedste er dog timeshift funktionen som er supersmart og meget enkel at benytte (pause en udsendelse og se videre når det passer en)..

Eneste anke er kanalskift - hvor det tager 3-5 sek. var bedre vant med min gamle Force satreciever..., har dog efterhånden vænnet mig til det

Mvh Oska
Af Berg42
Hej oska.

Tak for svarene.

Lige et par spørgsmål mere.

På Sharps hjemmeside står der at det er mpeg 4 HD tuner ?

Jeg har læst at det digitale billede ikke er det bedste ? Er det noget du har lagt mærke til ?

Berg42
Af Oska
Hej tilbage, nu ved jeg ikke om det er mpeg2 el. 4 - det virker - og så er jeg tilfreds..., omkring billede kvaliteten på digital - er det super - jeg har også haft den "her i forummet meget omtalte OTTO" til at kalibrere den i service mode.., og er super tilfreds med billedet. DVB-T er faktisk på højde med sat. signalet fra CD (dog ikke HD kanalerne)...

Mvh Oska