Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jarth
Hejsa

Jeg ved det er skrevet/spurgt om så ofte, jeg har nu siddet og skimmet forum for det ultimative svar på følgende spørgsmål, i nogle timer: "Hvad skærm skal jeg vælge...?". :)

Jeg ønsker en PC-fladskærm til at erstatte min 15" Samsung fladskærm med en 22" - 24" fladskærm.

Skærmen skal have 1 DVI-indgang.

Jeg har overvejet at finde en skærm med indbygget TV-tuner, men fra de tidligere anmelselser af skærme med tuner, er de vist ikke optimale, endnu.

Jeg håber i har nogle gode forslag, på forhånd tak, og fortsæt det gode arbejde, med hjemmesiden her. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Velkommen til. Du kan starte med at kigge lidt på denne liste:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... tart_from=&

Alle skærmene på listen har DVI indgang.

Du bør også lige forklare hvad dit budget er og hvad skærmen skal bruges til, men det kan du jo spore dig ind på ved at kigge på skærmene og finde priser på dem.
Af Mayol
yakken skrev:Velkommen til. Du kan starte med at kigge lidt på denne liste:

Du bør også lige forklare hvad dit budget er og hvad skærmen skal bruges til, men det kan du jo spore dig ind på ved at kigge på skærmene og finde priser på dem.
Jeg har haft stor glæde af jeres anbefalinger, men er det ikke på tide at få en 24 " med på listen til gamers ? Hvis man da kan anbefale en 24" til det ...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du er velkommen til at finde en til os ;)

Der er ret blandede meldinger om de 24" TN paneler der findes på markedet, hvilket til dels skyldes at så store paneler har ret store problemer med betragtningsvinklerne. Det kan du også læse mere om her i forum hvis du eksempelvis søger på "245B".
Af Jarth
yakken skrev:Velkommen til. Du kan starte med at kigge lidt på denne liste:

Først, Tak for din hurtige tilbagemelding. :)

Jeg leder efter en skærm til gaming (mest mmorpg, så ikke vilde fps-spil, men kunne stadig være rart med muligheden).
Jeg ville gerne have en skærm med indbygget tuner, men det virker som et bedre alternativ at købe en ekstern tuner.

Mit problem er at jeg vil have en skærm, uden.. "ulemper" og uden den koster for meget, jeg regner med at ville betale 3000kr for skærmen, men alt er relativt til kvaliteten. :)
(Banken kan vel forstå behovet for lidt overtræk :) )
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der findes ikke nogen skærme uden ulemper. Spørgsmålet er om du kan leve med de ulemper der er. Jo dyrere skærmen bliver des bedre bliver billedet, men samtidigt kommer du over i modellerne der har lidt langsommere paneler og derfor ikke er helt så hurtige til spil.

Dårlige paneler: Gode til spil, dårlige farver og betragtningsvinkler
Gode paneler: Ikke specielt egnede til hurtige spil, gode farver og betragtningsvinkler.

Gode paneler fås typisk ikke i dit prisleje når størrelsen skal over 22".
Af Jarth
Ja, jeg ved ulemperne ikke kan undgåes, men håber de kan minimeres.. efter nærmere omtanke skal skærmen ikke være større end 22", det er rummet ikke stort nok til.

Den skærm jeg har nu er: "Samsung SyncMaster 940BF" (15") Hvor jeg er fint tilfreds med billed-kvaliteten og sådan af den, den er bare for lille. :/
(Jeg håber den måske kan bruges til sammenligning af kvaliteten).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
For en god ordens skyld så er 940BF nu altså en 19" skærm.
Af Jarth
yakken skrev:For en god ordens skyld så er 940BF nu altså en 19" skærm.
Lol, takker :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg går ud fra at du benytter opløsningen 1280x1024 på skærmen? Hvis ikke så bør du indstille skærmen til denne opløsning og se om du stadig er opsat på en udskiftning.
Af Jarth
Ja, jeg benytter 1280x1024, og syntes det er for småt, specielt i mmorpg med masser af tekst.
(Jeg har der forsøgt mig med mindre opløsninger, men det bliver noget *gnider*.)

Men, tak for tippet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
En 22" vil ikke give dig ret mange ekstra pixels at rykke med (400 mere i bredden), så er du sikker på at denne størrelse er nok? Til 3000 kr er der ikke rigtigt nogen 24" skærme der kan anbefales, så jeg synes måske det er en stor merudgift for meget lidt. Det er selvfølgelig op til dig.
Af Jarth
Det er der noget om, det kan jo ikke skade at vente med at udskifte. Tak.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Når alt dette er sagt, så skal du dog også huske på at du i forvejen er godt tilfreds med den gengivelse din nuværende skærm har, så du kan sagtens slippe afsted med atkøbe en 22" skærm for ca. 2000 kr. som vil have mindst samme billedkvalitet.

Den LG der netop er testet her på siden er et oplagt valg.

Hvis du samtidigt sælger din nuværende skærm for noget ala 8-900 kr. så er udgiften til at overkomme.