Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af xalo
#32946
For under 1 års tids siden købte jeg et Sony v2500 tv i Fona med deres totalforsikring.
Efter 4 måneders brug oplevede jeg en del fejl på det. Derefter blev jeg ringet op af værkstedet og de indrømmede at det var en fabrikationsfejl....så hele LCD panelet blev udskiftet.

Nu efter ca 4 måneder igen er den gal igen med samme fejl på panelet og andre 4 fejl.

Tv'et er nu sendt på værkstedet igen.
Kan det betale sig for værkstedet at reparere det igen ??
Kan jeg være heldig at de tilbyder mig et nyt tv ??
Det nuværende defekte tv er udgået...jeg betalte 15000 for det dengang...hvis det nu viser sig at jeg kan vælge nyt tv hvor meget må det så maks koste ??

Kan jeg evt betale mere oveni og få et der er bedre ??

Hvad er jeres erfaringer med det ??

På forhånd tak
Af gke
#32953
Det er nogle rigtig gode spørgsmål, som der desværre ikke findes entydigt svar på.

Ofte vil det afhænge af virksomhedens vurdering, om du skal have varen ombyttet, eller tildelt en ny. I tilfælde af sidstnævnte, vurderer virksomheden nok igen, for hvilket beløb du "må få for". Dette er nok bl.a. afhængigt af en ækvivalerende vares pris p.t

Om du må supplere prisen og købe noget bedre en nok en forhandlingssag - så mød op med et smil og forsøg at tale med dem.

Det ernokbedst du hører fra nogle som rent faktisk har oplevet lignende situation i netop Fona.