31 mar 2021, 11:15
C9 bruger en tidlig udgave, hvor HDMI 2.1 tages ind ved at skille båndbredden i 4x HDMI 2.0, og samles igen senere. Derfor tager den imod 48 Gbps signaler. Skærmen er dog ikke et 12-bit system, så det er blot en teknisk kuriositet som følge af den lidt hjemmebryggede løsning. Omvendt er det heller ikke nogen ulempe. Så man skal ikke til/fravælge hhv. C9 og CX på den baggrund.
Lidt læsestof: (Mis)understanding HDMI 2.1
Quasimodo skrev: ↑30 mar 2021, 19:04 Efter hvad jeg har kunnet “Google” mig til, er det marginaler der skiller dem ad, men C9 tar vist føringen med promiller. Så jeg er noget i vildredeHvis du tænker på HDMI 2.1 delen i C9, så er det desværre noget sludder, hvad der fremgår rundt omkring, særligt på YouTube.. Og så skulle det da ikke undre mig, at Pana 1000 igen kom på tilbud, når jeg endelig bestemmer mig.
C9 bruger en tidlig udgave, hvor HDMI 2.1 tages ind ved at skille båndbredden i 4x HDMI 2.0, og samles igen senere. Derfor tager den imod 48 Gbps signaler. Skærmen er dog ikke et 12-bit system, så det er blot en teknisk kuriositet som følge af den lidt hjemmebryggede løsning. Omvendt er det heller ikke nogen ulempe. Så man skal ikke til/fravælge hhv. C9 og CX på den baggrund.
Lidt læsestof: (Mis)understanding HDMI 2.1