Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Noerden
hej
Er der nogen der har den kombo?
Jeg har en udfordring med at tilbageknappen ikke kan parres med fjernsynets tilbageknap, eller tilsvarende med exitknappen.
lidt træls når man gerne vil tilbage i en menu.
jeg bruger fjernsynets app til Youtube, Netflix og Disney+ -> resten kører med YouSees 4k boks, som er begyndt at blive ustabil. Men det er en helt anden sag.

Så jeg tænker det er den "forkerte" CX model jeg har valgt under opsætning.
Hvilken har i valgt?
Af Supergris
Hvis det ikke virker helt efter hensigten, har du jo altid muligheden for individuelt at programmere dine taster til den funktion, du ønsker, de skal udføre...
Af Noerden
Hej
Det er også det jeg har gjort.
Problemet er at det ikke virker.
Derfor tror jeg at der i harmony opsætningen er flere CX modeller at vælge. Og hvis ikke andre har det problem, så har jeg tydeligvis valgt den forkerte :-)
Af ZackGem
Jeg har en CX77 og Harmoney Elite.
Det virker helt fint.

Bruger både macroer og alm. betjening.

App køre jeg dog via Chromecast med google TV samt AppleTV - Så dem har jeg ikke brugt meget tid på, på selve TVet.
Øvrige menuer osv. fungerer dog helt fint.
Af Noerden
Der er heller ikke noget problem når jeg bruger Youseeboks eller chromecast.

Det er ved TV'ets indbyggede apps (Netflix, Prime, Disney+Youtube). Dem vil jeg helst køre på fjernsynet, for at spare en ekstra enhed (kompleksitet og strøm).

Så det er når Harmony skal oversætte til TV'ets fjernbetjeningskommandoer.
Og det kører fint hos dig @ZackGem?
Brugeravatar
Af hans123
Bruger selv Harmony til LG oled

ikke helt perfekt ved aktiviteter.

Nemt at lave en for TV alene virker perfekt
For f.eks appleTV er opstart og styring helt perfekt.
Men ved at skifte fra ATV til alm TV går det galt. Kan på ingen måde få tv til at vise live tv direkte .
Af ZackGem
Noerden skrev: 11 mar 2021, 15:54 Der er heller ikke noget problem når jeg bruger Youseeboks eller chromecast.

Det er ved TV'ets indbyggede apps (Netflix, Prime, Disney+Youtube). Dem vil jeg helst køre på fjernsynet, for at spare en ekstra enhed (kompleksitet og strøm).

Så det er når Harmony skal oversætte til TV'ets fjernbetjeningskommandoer.
Og det kører fint hos dig @ZackGem?
Jeg bruger som nævnt ikke app i WebOS. Men alle menuer osv. virker fint på TV.
HAr ikke oplevet noget som ikke virkede - Men om der skulle være problemer i app ved jeg ikke - Er meget lidt fan af TV apps :-)
Af Noerden
Jeg bruger ikke WebOS til livetv - det kommer fra Yousee boksen - og det er i apps på WebOS jeg har problemer.
Jeg må se om jeg i Harmony setup kan vælge mellem flere CX modeller, måske det vil virke.
Jeg bliver nødt til at få det til at virke, for gider ikke købe en ekstra boks, bare for at få Disney+ til at virke ordentligt. Og vil selvf. også helst have Youtube og Netflix gennem der også.
Af Supergris
Det er muligt manuelt at programmere hver enkelt knap til nøjagtig den funktion, du ønsker, så det er muligt at få din Harmony til at virke, selvom du ikke bruger den rigtige model fra start.
Det er også muligt at bruge "IR learning", hvis du ikke kan løse det på andre måder...
Af Noerden
Hejsa
Tak for den med IR learning 👍

Som jeg har skrevet et par gange, så har jeg forsøgt at parre den rigtige knap - det er ligesom det, der ikke virker ;-)
Af Noerden
Jeg gik ind i min Harmony setup - og så fandt jeg ud af at det letteste var at fixe en knap med IR learning. Det var hurtigt, smidigt og fungerer.
Tak for hjælpen